وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

بازاریابی با پست الکترونیکی زنده و سرحال است

بازاریابی با پست الکترونیکی زنده و سرحال است و اگر درست انجام شود از هر روش بازاریابی دیگری به تجارت شما بیشتر و سریع تر کمک می کند.

بازاریابی پست الکترونیکی اولین روش ارتقاء تجارت الکترونیکی شما است.
ادامه مطلب ...

* ما همه به هم محتاجیم،هیچ شمعی با روشن کردن شمعی دیگر خاموش نمیشود*

توضیح

سلام

می خواستم یه توضیح راجع به مطالبی که می زارم رو بدم،اینکه بنده حقیر اکثر نوشته هام رو از کتب و مقالات و بعضا از تجربیات شخصی انتخاب و تایپ میکنم و چون دوست دارم خونده بشه و انشاا... مورد استفاده دوستان قرار بگیره اونها رو خیلی خلاصه وار ارائه می کنم.پس اگر دوستان نیاز به توضیح بیشتر در مورد مطلبی داشتند با کمال میل در اختیارشون قرار میدم.

امید وارم بدردتون بخوره..........


every moment is another chance

هدایت اعتراضات مشتری

اعتراض مشتری بخش جدایی ناپذیر از مذاکرات فروش است.زمانی که تلاش می کنید چیزی بفروشید در تلاش هستید تا عقیده مشتری را تغییر دهید،لذا طبیعی است که با مخالفت و مقاومت های وی رو به رو شوید.فروشنده گان کم تجربه ممکن است ،این اعتراضات را به منزله عدم تمایل مشتری برای خرید تلقی نمایند ولی واقعیت این طور نیست.اعتراض مشتری به واقع فاصله او را تا تصمیم خرید برای فروشنده مشخص می کند.گاهی هم اعتراض مشتری به معنای تقاضا برای اطلاعات بیشتر است.

اعتراضات ،راهنمای فروشنده است.

چند نکته کلی در مواجه با اعتراضات مشتری:

*با مشتری مجادله نکنید

*از اعتراض بی مورد(بی ربط به موضوع فروش) مشتری دوری کنید

*اعتراض را بدون آنکه حالت تهاجمی داشته باشید پاسخ دهید

*در زمان مناسب به اعتراض مشتری پاسخ دهید

*اعتراضات را به درستی شناسایی کنید

*پیش دستی کردن( شناسایی و عکس العمل قبل از اینکه اعتراض مطرح شود)

به طور کلی همانطور که گفته شد اعتراضات همیشه عدم تمایل مشتری برای خرید را نشان نمی دهند،بلکه بلعکس فروشنده می تواند از این اعتراضات به منزله کلیدی برای نفوذ به عمق ذهنیت مشتری استفاده کند و به عبارتی نیاز وخواسته وی وحتی خلا های ذهنی او را شناسایی نماید و مسیر مذاکره را به سوی نهای کردن فروش با موفقییت پیش ببرد.

 توصه می کنم همیشه در فرایند فروش صبور باشید و مشتاق، به ویژه در پاسخ گویی به اعتراضات مشتری علاوه بر بکار بردن نکات بالا می بایست: پیش از پاسخ گفتن بدقت گوش دهید،نسبت به اعتراضات اشتیاق نشان دهید ودر پاسخ دادن عجله نکنید.

every moment is another chance

یاداشتی بر جست و جوی فرصت ها در عصر تاریخ درگاه ها

توی وبلاگ گروه عطار مطلبی رو خوندم که خیلی ذهنم رو مشغول کرد اولا پیشنهاد می کنم روزانه یا هر وقت که وبلاگ خودمون سری زدید از لینکی که به وبلاگ گروه عطار داده شده استفاده کنید و یه سری به اونجا بزنید مطالب خوب و مفیدی توش هست و البته به نسبت ما کمتر کپی . پیست میشه و حداقل چند تا از نویسنده ها تحلیل و برداشت خودشون رو از مطالب می نویسند. هرچند من معتقدم اگر مطلب خوبی رو آدم جایی خوند همین طوری هم قرارش بده بهتر از هیچه!!! 

بگذریم .... 

استفاده از فرصتها و یا جست جوی فرصت ها مد نظر بود و اینکه یک فروشنده خوب کسی است که به دنبال مشتری باشه نه اینکه بشینه تا مشتری به سراغش بیاد البته من با این موضوع موافقم ولی به موازات اون هم نظر دیگری دارم . ما در عصری زندگی می کنیم که خانم صباغ از اون به عنوان عصر درگاه یاد کرده اند . این تعریف درستی است و امروزه کسی موفقه که تغییرات بوجود آمده را درک کنه و از اون ها بهترین نتیجه و بهره رو ببره . اما اساس فکری من کمی متفاوته . من شخصا دوست دارم به دنبال ایجاد محصولات جدید باشم . تا مشتری ... 

با شناخت کامل نیازهای مشتری اعم از نیازهای اشکار و نهان میشه محصولاتی را به دست آورد که دیگران هنوز به دست نیاورده اند. در اصل ما چیزی داریم که دیگران ندارند یا الاقل هنوز ندارند و این موضوع باعث می شه مشتری به شرکت ما مراجعه کنه و تو صف هم بایسته . یعنی همیشه باید یه سر و گردن از دیگر رقبا سرتر باشیم.  

در مورد ارائه محصول در محل فاکتوری های زیادی دخیلند 

اول فرهنگ و جامعه یعنی اینکه شما این نوع تجارت رو اگر تو همین مشهد در نظر بگیریم باید قبول کنیم که ممکن در بعضی مناطق و محله ها جواب بده اما در بسیاری از نقاط شهر طرد میشه و مشتری دوست داره به محل فروش کالا مراجعه و بعد از لمس اون رو بخره .  

من به دنبال این نیستم که مشتری را رو با فرهنگ خرید (خرید بهتر) آشنا کنم بلکه می خوام نیازهای اون رو بر طرف کنم.  

البته اگر شرکتی داشتم حتما توی اون یک قسمتی رو با این رویکرد راه می انداختم که کارهای فرهنگی و بنیادی بکنه و از طرق مختلف به مشتری یاد بده که از امکانات روز استفاده کنه.  

به نظر حقیر تجارت یک امر مطلق نیست که بشه راجع به اون نظریه محکم و مطلقی داد. با توجه به بیمار بودن اقتصاد در کشور ما و اوضاع معیشتی به نظر نمی رسه تمام اون چیزی که امروزه تو جوامع پیشرفته کاربرد داره اصلا به درد ما بخوره 

من خودم شخصا به فروشگاهی مراجعه کردم و یک کالای برقی خریدم با کلی به به و چه چه!! 

یک ساعت بعد از رسیدن به خونه سئوالی برام در مورد او کالا پیش اومد خیلی مودبانه زنگ زدم و پرسیدم . اما با کمال تعجب دیدم که فروشنده زورش میاد جواب بده و اون آدمی که تا دو ساعت قبل کلی در مورد کالا اطلاعات کارشناسی می داد!! عنوان می کنه که من نمی دانم و شما از نمایندگی کالا سئوال بکنید و بوق بوق بوق ... تلفن قطع شد.  

حالا من ایرانی چطور اعتماد کنم و تعویض روغن ماشینم رو بدم به یه فروشنده یا تعمیر کار دوره گرد!!   

البته قبول دارم که باید از یه جایی شروع کرد. همانطور در اول مطلب گفتم من تا حدودی با این تجارت موافقم فقط باید جزئیات کار کاملا معلوم باشه تا بشه به عنوان یک تجارت بادوام روش حساب کرد. 

با تشکر

رازهای موفقیت یک فروشنده خوب

1- بیان این پیام که اعتماد به شما کار درستی است. 2- با تمام وجود به کار بپردازید. 3- حواس خود را جمع کنید. 4- برنامه های روزانه داشته باشید. 5- با ظاهری آراسته در محل کار و ملاقات حضور یابید. 6- در حین انجام وظیفه از خود شور و شوق نشان دهید. 7- راست بگویید (به خاطر سپردن آن آسانتراست).
8- دقت کنید وسائل کیف شما مرتب و منظم باشد. 9- خودتان را به اعتبار بفروشید (قائل شدن اعتبار مناسب برای خودتان). .

ادامه مطلب ...

استفاده از وب برای فروش بیشتر

محصول خود را در جای مناسب معرفی کنید

اولین قدم آن است که محصول خود را در وب معرفی کنید. یکی از بهترین فضاهایی که امروز(در ایران) می توان از آن استفاده کرد وب سایت هایی با فرمت ایستگاه می باشند. این سایت ها با اینکه تماما یک نوع پیاده سازی دارند ممکن است چندین مدل تجاری داشته باشند.

توصیه: سعی کنید از سایت های تخصصی تر در این زمینه استفاده کنید. مثلا اگر کتاب می فروشید به سراغ سایت هایی بروید که با کمک این سرویس، به صورت تخصصی کتاب می فروشند و یا اگر تور مسافرتی می فروشید، به سایت های تخصصی آن بپیوندید.

از سوشیال مدیا ها برای معرفی محصول خود استفاده کنید

هیچ خبری در هیچ خبرگزاری، جای تبلیغات تویتری را نمی گیرد. خبرهای کوتاه و پی در پی تاثیرگذاری بالایی دارند. بنابراین از سایت های سوشیال استفاده کنید. نمونه های سایت های سوشیال بسیارند.

توصیه: ارزش سایت های سوشیال به کاربران آن است. به دنبال سایت هایی بگردید که بیشترین کاربر را داشته باشند و یا مخاطبان مورد نظر شما  بیشتر در آنجا باشند. امروز سرویس باز گوگل فرصت مناسبی است.

از تکنیک ها خرید گروهی استفاده کنید

سایت های خرید گروهی سوشیال در ایران پا نگرفته اند. خرید گروهی کمک می کند هم شما محصول خود را بیشتر بفروشید و هم خریداران احساس رضایتمندی بیشتری کنند. تکنیک خرید گروهی چیست؟ همان تخفیف روی تعداد خرید بالا است. روزانه هزاران نفر در ایران می خواهند یک چیز مشترک را بخرند. مثلا یخچال. حال اگر شما همه آنها را جمع کنید و به یک یخچال فروشی ببرید، مطمئنا فروشنده  ذوق زده به همه مبلغی تخفیف خواهد داد.

به جرات می توانم بگویم که هیچ سرویسی برای ارائه خدمات بالا به طور حرفه ای و بروز در ایران وجود ندارد....

اولین نوشته من

سلام به دوستان من همین الان ثبت نام کردم و در اسرع وقت مطالب جالبی روی وبلاگ قرار می دم . امیدوارم با کمک شما دوستان وبلاگ خوبی داشته باشیم و اونو ارتقا بدیم  

ممنون ... حدادیان

تو صیه هایی برای رشد خلاقیت

مکان ها و زمان ها را که معمولاً ایده های جدیدی به ذهنتان می رسد،شناسایی کرده و سعی کنید روزی یکبار در آن موقعیت قرار بگیرد.

هنگامی که با مشکلی روبرو می شوید بعد از نیم ساعت سعی کنید جای خود را عوض نموده و از هوای تازه استنشاق نمایید. به طور کلی حال و هوای خود را عوض کنید و دوباره به موضوع فکر کنید.
مرتب با خود فکر کنید اگر مشکل یا مسئله ام حل شود چه خواهد شد. همین تصور به شما نیرویی برای حل مسئله و دیدن آن زوایای مختلف می دهد.
به آهنگ های الهام بخش بیشتر گوش دهید.


ادامه مطلب ...

* بکوش عظمت در نگاه تو باشد نه در آنچه بدان می نگری.