وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

نمونه سئوالات درس بازاریابی الکترونیکی(رشته بازارابی)

سلام نمونه سئوالاتی که آقای شهریار خوشابی طرح و تقدیم استاد نموده اند.  

به امید موفقیت همگی تان . 

جهت خواندن سئوالات به ادامه مطلب مراجعه و به منظور دانلود اینجا را کلیک نمایید

سوالات امتحانی بازاریابی الکترونیکی

1-تجارت الکترونیک اشاره به چه نوع فعالیتی دارد؟

راه و روش جدید کسب و کار که بصورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه ها و اینترنت می باشد.

2-پایه های تشکیل دهنده تجارت الکترونیک را نام ویکی را توضیح دهید؟

     1-شرکای کسب و کار 2-خدامت الکترونیکی حمایتی 3-بازاریابی و تبلیغات 4-سیاست عمومی 5- افراد

3- سه مورد از زیر ساخت های تجارت الکترونیک را نام ببرید؟

1-   واسطه ای 2- شبکه ای 3- انتشار 4- توزیع اطلاعات و پیغامگیر 5- خدمات عمومی

4-  تجارت الکترونیک موجب از بین رفتن چه موانعی می شود؟

     تجارت الکترونیک موجب از بین رفتن موانع جغرافیایی ، تفاوت روز و شب ، نحوه برقراری ارتباطات می شود.

5- دومورد از تفاوت های  تجارت الکترونیک با تجارت سنتی در چیست ؟

1-حضور در بازار با سیاست همه جا ، همه کس و همه وقت میسراست

2-معرفی و تبلیغ محصولات بگونه ای که در زمان قابل دسترسی باشد و طبقه بندی برای گروه های مختلف مصرف کنندگان

3-فروش مستقیم و بدون واسطه در بازارها

4-سهولت در ورود به بازارهای کشورهای مختلف

5- ایجادفرصتهای تجاری و شغلی جدید

6-مبادله مشتری به بنگاه را توضیح دهید؟

     این طبقه شامل افرادی می شود که در اینترنت برای فروش محصولات یا خدمات به شرکتها و یا افرادی که در انتظار خرید با قیمت پیشنهادی هستند استفاده می شود.

7-سیستم اطلاعات بین سازمان چیست؟

     سیستم اطلاعات بین سازمانی در برگیرنده جریان اطلاعات بین دو یا تعدادی از شرکتهای می باشد. که هدف عمده آنها پردازش کاراتر معاملاتی مانند انتقال سفارشات ، صورت حسابها  و پرداخت ها با استفاده از سیستم تبادلات الکترونیکی می باشد.

8- سازمانها دارای چند بخش می باشند؟

     1-مدیریت کسب و کار 2- استراتژی های سازمان 3- فن آوری اطلاعات 4-ساختار سازمانی 5- فرهنگ سازمان

9- دو مورد از منافع تجارت الکترونیک را بیان کنید؟

     1-منافع برای سازمان 2- منافع برای مشتری 3- منافع برای جامعه

10-محدودیتها و موانع تجارت الکترونیک را نام ببرید؟

     1-فنی 2- غیر فنی

11- تاثیرات تجارت الکترونیک چیست ؟

1-   بهبود بازاریابی مستفیم 2-تبدیلی و تغییر سازمانها 3-تعریف مجدد سازمانها

12- دو نوع فروشگاه الکترونیک را نام ببرید؟

     1-عمومی 2- تک محصولی 3- منطقه ای 4-ترکیبی

13- بازار الکترونیکی خصوصی چیست ؟

      مالک یک بازار الکترونیکی خصوصی یک شرکت مستقل می باشد.

14- پورتال را توضیح دهید؟

     مکانیزمی است که در بازراهای الکترونیک فروشگاهای الکترونیکی و بسیاری از فراینده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

15-انواع پورتال کدامند؟

     1-تجاری 2-سازمانی 3-بی سیم 4-شخصی 5- صوتی

16- ریسک در معامله چیست ؟

      ممکن است خریدار پس از خرید از پرداخت قیمت محصول پس ار دریافت آن امتناع ورزد و یا فروشنده به جای محصول درجه یک محصول با کیفیت کمتری را ارسال نماید  

17- انواع کاتالوگ الکترونیکی را نام ببرید؟

1-   بر مبنای میزان سفارشات

2-   برمبنای ارائه اطلاعات

3-   بر مبنای میزان یک پارچگی

18- منظور از موتور الکترونیک چیست ؟

     برنامه هایی کامپیوتری هستند که با دسترسی یافتن به منابع اینترنتی بر پایگاه داده دنبال لغات کلیدی اطلاعات ویژه می باشند و نتایج را در اختیار کاربران قرار می دهند.

19- سبد خرید چیست ؟ یک فن آوری مورد استفاده در فرآیند سفارش دهی می باشد که بر خریدران اجازه می دهد اقلام مورد نیاز خود را برای خرید جمع آوری نموده و در نهایت اقدام به خرید یک باره کنند.

20- دو طبقه خرده فروشی الکترونیکی را نام ببرید؟

     1-بازاریابی مستقیم 2- بازاریابی تولیدکنندگان 3- خرده فروشی الکتونیکی اصیل 4- خرده فروشی الکترونیکی ترکیبی 5- خرده فروشی در مرکز خرید الکترونیکی

21- استراتژی چیست ؟

     استراتژی نحوه رقابت سازمان با رقبا ، روش رسیدن به اهداف سازمانی و طرح و سیاست هایی که برای رسیدن به آن اهداف می بایست پیاده سازی شود را مورد بررسی قرار می دهد.

22- فرایند برنامه ریزی استراتژیک تجارت الکترونیک چیست ؟

     1-شروع استراتژی الکترونیکی 2-تدوین استراتژی الکترونیکی 3- پیاده سازی استراتژِی تجارت الکترونیک 4- ارزیابی استراتژی تجارت الکترونیک

23-استراتژی های قیمت گذاری کدامند؟

     1-روش درصدی  بعنوان سود به قیمت تمام شده اضافه می شود 2- قیمت گذاری با در نظر گرفتن قیمت محصولات مشابه رقیبان که در بازار عرضه می شود.

24- دو مورد از روشهای تبیلغات در اینترنت را بیان کنید؟

 1-بنر 2- ایمیل 3- صفحه خودکار4- اتاق گفتگو

موفق باشید....

نظرات 1 + ارسال نظر
پانته ا حقی شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:56 ب.ظ

سلام اقای مجذوبی ۲ تا سوال را کم نوشتید ۲۶ سوال است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد