X
تبلیغات
رایتل

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

رازهای موفقیت یک فروشنده خوب

1- بیان این پیام که اعتماد به شما کار درستی است. 2- با تمام وجود به کار بپردازید. 3- حواس خود را جمع کنید. 4- برنامه های روزانه داشته باشید. 5- با ظاهری آراسته در محل کار و ملاقات حضور یابید. 6- در حین انجام وظیفه از خود شور و شوق نشان دهید. 7- راست بگویید (به خاطر سپردن آن آسانتراست).
8- دقت کنید وسائل کیف شما مرتب و منظم باشد. 9- خودتان را به اعتبار بفروشید (قائل شدن اعتبار مناسب برای خودتان). .

 10- به حرفه و شغل خود افتخار کنید

11- سعی کنید همیشه در جریان آخرین اطلاعات قرار داشته باشید. 12- مطالعه بروشورهای مربوط به کالای خودتان و کالاهای سایر رقبارا در سرلوحه کارتان ببینید . 13- با دید منفی و ناامیدانه پا به میدان نگذارید. 14- روحیه رقابت و خطرکردن را در خود تقویت کنید. 15- صادق بودن با خود در مورد ماهیت موسسه ای که برایش کار می کنید. 16- کمک به همکاران خود در فرصتهای مناسب را سرلوحه کار خود قرار دهید. 17- قبول مسئولیت شکستها
18- زود آغاز کنید و درنظر داشته باشید که قبل از ساعت 9 صبح هم جهان در گردش است. 19- خوش برخورد باشید و بد بدرقه نباشید. 20- بذله گو باشید و مودب. در همه حال به یاد داشته باشید که موفقیت حق شماست و هیچکس به اندازه شما استحقاق آنرا نداشته است. 21- خجالتی نباشید ، معرفی شده های جدید ، خونی است که برای ادامه حیات فروشندگی لازم است. 22- احساس مشتری را درک کنید. 23- خودتان را به جای مشتری بگذارید. 24- نیازهای مشتری را پیدا کنید. 25- وانمود کنید یک مشاور هستید (زیرا چنین نیز هست) 26- مشتری را دشمن فرض نکیند. 27- مشتری را همواره سرمایه اصلی بدانید. 28- همیشه حرفهای مشتری را یادداشت کنید. 29- کالا وخدمات را از دید مشتری بسنجید. 30- ارتباط خود را با مشتری پیگیری کنید. 31- با مشتریان ارتباط نزدیک و دوستانه برقرار کنید. 32- ارتباط خود را با مشتریهای قدیم قطع نکنید. 33- هرگز در برخورد با مشتریان تبعیض قائل نشوید. 34- به این اعتقاد برسید که مشتری کودن و بی اطلاعات نیست. 35- هرگز از مشتریان قدیمی و دائمی غافل نشوید. 36-  حرکات و رفتار مناسب با مشتریان داشته باشید. 37- از شوخی و خنده های بلند خودداری کنید. 38- با صدای متین و آرام صحبت کنید. 39- اگر مشتریان بذله گو هستند فقط گوش کنید و تبسم بر لب داشته باشید. 40-  تشخیص دهید بیان خود را چگونه شروع کنید، چگونه بگویید و چطور بگویید. 41-  در برخورد با مشتریان عصبانی، متانت و بردباری پیشه کنید. 42-  به انتقاد مشتریان گوش دهید و از هرگونه بی توجهی خودداری کنید. 43- به جای مجبور کردن مشتری بکوشید او را آگاه کنید. 44-  حدالمقدور از شواهد و نمونه ها استفاده کنید. 45-  با مشتری چاپلوسانه و حقارت آمیز برخورد نکیند. 46-  برای دریافت سفارش از مشتری دست پاچه نشوید. 47-  در هیچ شرایطی مشتری را دست کم نگیرید. 48-  سازگار کردن کالا یا خدمات با نیاز مشتری. 49-  از پاسخ رد مشتری دل آزرده و ناامید نشوید. 50-  فریب طرحهای بزرگ و پرسود را نخورید. 51- روز بعد از دیدارتان به مشتری تلفن کنید یا نامه بنویسید. 52- بگویید برای کجا کار می کنید و چه می فروشید. 53- در هنگام صحبت پیرامون مسئولین موسسه با احترام لازم که نشان شخصیت آنهاست، از آنها یاد کنید و به یاد داشته باشید شما نیز جزئی از موسسه هستید. 54- مشکلات زندگی و مسائل شخصی نباید کوچکترین تاثیر منفی در محیط کار و کاهش در خدمات شما باشد و از بیان آن در محیط کار خودداری کنید. 55- برای گروههای بازرگانی و عادی سخنرانی کنید. 56- از نصب تابلوهای شعاری که بار عاطفی دارد شدیدا خودداری فرمایید.

57- خودتان را بشناسید وباور کنید .

58- اعتماد به نفس داشته باشید . 

منبع: امکان - بلاگفا