وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

رازهای موفقیت یک فروشنده خوب

1- بیان این پیام که اعتماد به شما کار درستی است. 2- با تمام وجود به کار بپردازید. 3- حواس خود را جمع کنید. 4- برنامه های روزانه داشته باشید. 5- با ظاهری آراسته در محل کار و ملاقات حضور یابید. 6- در حین انجام وظیفه از خود شور و شوق نشان دهید. 7- راست بگویید (به خاطر سپردن آن آسانتراست).
8- دقت کنید وسائل کیف شما مرتب و منظم باشد. 9- خودتان را به اعتبار بفروشید (قائل شدن اعتبار مناسب برای خودتان). .

 10- به حرفه و شغل خود افتخار کنید

11- سعی کنید همیشه در جریان آخرین اطلاعات قرار داشته باشید. 12- مطالعه بروشورهای مربوط به کالای خودتان و کالاهای سایر رقبارا در سرلوحه کارتان ببینید . 13- با دید منفی و ناامیدانه پا به میدان نگذارید. 14- روحیه رقابت و خطرکردن را در خود تقویت کنید. 15- صادق بودن با خود در مورد ماهیت موسسه ای که برایش کار می کنید. 16- کمک به همکاران خود در فرصتهای مناسب را سرلوحه کار خود قرار دهید. 17- قبول مسئولیت شکستها
18- زود آغاز کنید و درنظر داشته باشید که قبل از ساعت 9 صبح هم جهان در گردش است. 19- خوش برخورد باشید و بد بدرقه نباشید. 20- بذله گو باشید و مودب. در همه حال به یاد داشته باشید که موفقیت حق شماست و هیچکس به اندازه شما استحقاق آنرا نداشته است. 21- خجالتی نباشید ، معرفی شده های جدید ، خونی است که برای ادامه حیات فروشندگی لازم است. 22- احساس مشتری را درک کنید. 23- خودتان را به جای مشتری بگذارید. 24- نیازهای مشتری را پیدا کنید. 25- وانمود کنید یک مشاور هستید (زیرا چنین نیز هست) 26- مشتری را دشمن فرض نکیند. 27- مشتری را همواره سرمایه اصلی بدانید. 28- همیشه حرفهای مشتری را یادداشت کنید. 29- کالا وخدمات را از دید مشتری بسنجید. 30- ارتباط خود را با مشتری پیگیری کنید. 31- با مشتریان ارتباط نزدیک و دوستانه برقرار کنید. 32- ارتباط خود را با مشتریهای قدیم قطع نکنید. 33- هرگز در برخورد با مشتریان تبعیض قائل نشوید. 34- به این اعتقاد برسید که مشتری کودن و بی اطلاعات نیست. 35- هرگز از مشتریان قدیمی و دائمی غافل نشوید. 36-  حرکات و رفتار مناسب با مشتریان داشته باشید. 37- از شوخی و خنده های بلند خودداری کنید. 38- با صدای متین و آرام صحبت کنید. 39- اگر مشتریان بذله گو هستند فقط گوش کنید و تبسم بر لب داشته باشید. 40-  تشخیص دهید بیان خود را چگونه شروع کنید، چگونه بگویید و چطور بگویید. 41-  در برخورد با مشتریان عصبانی، متانت و بردباری پیشه کنید. 42-  به انتقاد مشتریان گوش دهید و از هرگونه بی توجهی خودداری کنید. 43- به جای مجبور کردن مشتری بکوشید او را آگاه کنید. 44-  حدالمقدور از شواهد و نمونه ها استفاده کنید. 45-  با مشتری چاپلوسانه و حقارت آمیز برخورد نکیند. 46-  برای دریافت سفارش از مشتری دست پاچه نشوید. 47-  در هیچ شرایطی مشتری را دست کم نگیرید. 48-  سازگار کردن کالا یا خدمات با نیاز مشتری. 49-  از پاسخ رد مشتری دل آزرده و ناامید نشوید. 50-  فریب طرحهای بزرگ و پرسود را نخورید. 51- روز بعد از دیدارتان به مشتری تلفن کنید یا نامه بنویسید. 52- بگویید برای کجا کار می کنید و چه می فروشید. 53- در هنگام صحبت پیرامون مسئولین موسسه با احترام لازم که نشان شخصیت آنهاست، از آنها یاد کنید و به یاد داشته باشید شما نیز جزئی از موسسه هستید. 54- مشکلات زندگی و مسائل شخصی نباید کوچکترین تاثیر منفی در محیط کار و کاهش در خدمات شما باشد و از بیان آن در محیط کار خودداری کنید. 55- برای گروههای بازرگانی و عادی سخنرانی کنید. 56- از نصب تابلوهای شعاری که بار عاطفی دارد شدیدا خودداری فرمایید.

57- خودتان را بشناسید وباور کنید .

58- اعتماد به نفس داشته باشید . 

منبع: امکان - بلاگفا

نظرات 4 + ارسال نظر
علیرضا پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام . ممنون از مطلبتون ولی خب اگر همه این ها رو من یکی داشته باشم قیام می کنم و ادعای .... می نمایم.
شوخی کردم خیلی عالی بود . مرسی

بهزادمنش پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:33 ب.ظ

سلام بر شما
قبول کنید در مورد گزینه هفتم خیلی سخته در فروش به صورت ناخود آگاه دروغ وارد میشود.
باتشکر از مطلب زیبایتان

یک دونده پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:51 ب.ظ

خانم حدادیان
من اگه به جای شما بودم از این 58 تا 10 تا پرکاربردش را می نوشتم و همچنین اگر خودم از این نکات تجربیاتی داشتم اضافه می کردم.
مطمئن هستم که خود شما هم تمام اینها رو به دقت نخوندی.
ما نباید هدف از وبلاگ نوشتن را فراموش کنیم.
به نظر شما هدف از وبلاگ نوشتن چیست ؟

ریحانه صباغ طبسی جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:54 ق.ظ

سلام و تشکر
سعی می کنم به یاد داشته باشم اگر بتونم! ولی دارم فکر می کنم ما همیشه فروشنده هستیم نظر شما چیه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد