وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

یک سلام زمستانی

درود به همه  

بالاخره به تیریژ قبای این بهمن آقا برخورد و دستی به آسمان دراز کرد و بعد از کلی استغفار و طلب قبولی توبه !!! خدا بهش برفی داد ودل همه مشهدی ها شاد شد. علی الخصوص این همه کشاوزز دیمی کار که امیدش همین ریزش های آسمانی است . 

باری به هر جهت ۴ فصل خدا زیباست و هرگز نباید خوشحال شد که مثلن بهارش بشه رنگ خزونش یا زمستونش بهار بشه .  

هرچند خیلی ها هستند که از جانشینی خدا بالاتر زده اند روی زمین و خودشون رو .... بگذریم  

به ما چه این حرفا . هان؟ 

امروز تور زشک طرقبه به راهه هر کی اهل برف بازی و آدم برفی درست کردن و تویوپ سواری و اسکیت و خلاصه جت اسکیت و شنا با مانع و اسب سواری تو باتلاقه بسم الله....  

ما که میشینیم با بچه ها گیم می زنیم و حالشو می بریم / 

آهای بچه های بی حال انجمن مدیریت ایران واحد خراسان رضوی ُ حیا کنید . حداقل توی این روز برفی که کار دیگه ای ندارید بالاغیرتن بیایید بخونید و نظر بدید . لااقل... 

 

راستی بازم می گم .. یادمان باشد اگر خاطرمان تنها شد.... طلب عشق زهر بی سروپایی نکنیم. 

بدرود

نتایج آخرین تحقیقات در مورد سرطان

 هر شخص دارای سلول های سرطانی در بدن خود است .

این سلول های سرطانی در آزمایشهای استاندارد خود را نشان نمی دهند تا آنکه به مقدار چند میلیارد سلول افزایش یابند. زمانی که پزشکان به اشخاص مبتلا به سرطان اعلام می کنند که دیگر در بدن آنها سلول سرطانی وجود ندارد ، این حالت فقط بدان معناست که آزمایشها دیگر قادر به ردیابی و پیدا کردن سلولهای سرطانی نیست زیرا آن سلول ها به مقدار قابل رد یابی شدن در بدن وجود ندارند.
 


ادامه مطلب ...

۱۰ مطلب پربازدید بلاگ در بهمن ماه

  

 

  

این  ۱۰ مطلب به ترتیبی که مشاهده می کنید پر بازدید ترین مطالب بلاگ بوده اند که جا داره از نویسنده های اون به جز خودم تشکر کنم . راستی یه نکته : 

دقت کرده اید که پربازدید ترین مطالب وبلاگ ما تعداد نظراتی که بهشون داده شده خیلی کمه!!! 

در عوض مطالبی داریم با تعداد نمایش بسیار کمتر ولی نظرات به مراتب بیشتر(نوشته گاندی قبل از مرگ - خانم حدادیان به ۴۸ بار نمایش و ۸ نظر) البته این نظرات شامل اون ۴ تا سئوال استاد نمی باشد.  

راستی نظر شما چیه ؟؟؟ 

پدر بازاریابی پارتیزانی

جی کنراد لوینسون نویسندۀ پر فروش ترین مجموعه کتابهای بازاریابی تا به امروز است. او نویسندۀ کتاب «بازاریابی پارتیزانی» و 30 کتاب دیگر است. مجموعه کتابهای او در شمارگان 14 میلیون نسخه در سطح جهان به فروش رسیده است. تئوری پارتیزانی او بر بازاریابی تأثیرات فراوانی داشته است، به طوریکه هم اکنون کتابهای او در سطح جهان به 41 زبان ترجمه شده است و مطالعۀ آنها در بسیاری از برنامه های MBA  ضروری است.

ادامه مطلب ...

جدول بررسی مشتریان احتمالی


همه دوستان عزیزی که کار فروش انجام داده اند در جریان هستند که هزینه پیدا کردن حتی یک مشتری جدید چقدر برای یک بازاریاب سنگین می باشد که طبعا نیازمند زمان و برنامه ریزی دقیقی هم نیز است و همینطور اکثرا این افراد موقعیت های بسیاری را به دلیل عدم آمادگی لازم در مواجه با مشتری احتمالی از دست داده اند.(خودم به شخصه مذاکرات فروش زیادی رو به دلیل آماده نبودن از دست دادم وفاتحشو خوندم )

از این رو برای جلوگیری از اتلاف این زمان و هزینه می بایست در شناخت مشتری احتمالی مورد نظر قبل از مراجعه به وی دقت نظر بیشتری به خرج داد؛بنوعی ضروریست برای داشتن فروشی هدفمند و نتیجه بخش از مطالبات و ویژگی های شخصیتی و وضعیت اقتصادی؛اجتماعی او با خبر شد.


جدول بررسی مشتریان احتمالی


این جدول ابزاری کاربردی برای بررسی و شناخت مشتریان قبل از مراجعه به آنها و طرح ریزی برای انجام مذاکرات فروش بر مبنای اطلاعات بدست آمده از مشتری احتمالی می باشد.


ادامه مطلب ...

بازاریابی پارتیزانی (قسمت دوم)

 نمونه هایی از تبلیغات چریکی ( پارتیزانی )

  تبلیغات دهان به دهان (WOM)

تبلیغات به وسیله پیامک (SMS)

 تبلیغات در محل های فروش (POP): چرا که ممکن است تبلیغات در رادیو و تلویزیون گران باشد، ولی در مارکت پِلِیس ها خوب باشد و بهره خوبی را بازگرداند.

تبلیغات محیطی در نقاط تصمیم گیری: اینکه در یک داروخانه تبلیغ یک قرص قرار داده شود، باعث می شود که در نقطه ای که مشتری مراجعه کرده است وقصد تصمیم گیری دارد با جهت دهی به او سبب فروش کالا و بدست آوردن سود شد.

ادامه مطلب ...

خرد جمعی بر باهوش‌ترین فرد و یا افراد همان جمع برتری دارد!

دوستان مطلبی می خواندم که بسیار جالب توجه بود. 

منبع این مطلب ایمیلی از یکی دوستانی بود که از روزگار دوره ی مجازی ناتمام علم و صنعت می شناختم.

شاید خواندن این مطلب هرچند کمی طولانی شمارا نیز خوش آید.

بازاریابی پارتیزانی Guerilla Marketing)

یک شرکت تبلیغاتی در بلژیک برای سایت فروش الکترونیک Ebay  به روش بازاریابی پارتیزانی عمل کرده و طی آن برچسبهایی تحت عنوان " به Ebay متقل شد" را روی شیشه چندین فروشگاه خالی در بروکسل چسبانده است. این عمل باعث ایجاد حس بسیار تاثیر گذاری در وجود بازدیدکنندگان شده به این علت که حس کرده اند دیگر نیازی به خروج از خانه جهت خرید از این قبیل فروشگاه ها ندارند و می توانند از پنچره کوچک  اینترنت (از طریق سایت Ebay) به همه خواسته های خود برسند.

کلمه" بازاریابی پارتیزانی" از جمله عبارت هایی بود که با وجود یکبار شنیدن ، در ذهن من حک بست و اولین باری که این عنوان را در سایتی دیدم نظرم را به خود مشغول کرد. در ادامه نظرتون را جلب می کنم به مفهوم این بازاریابی و اصول آن . اما قبلش از دوستان می خواهم اگه کسی روشی مثل مثال بالا تو ذهنش هست یا دیده در میان بگذاره تا اگه خدا بخواهد این مبحث رو کمی بسطش بدیم .

ادامه مطلب ...

چرا بایستی از سی آر ام استفاده کرد ؟

شرکتها می توانند از سی آر ام منافع زیادی ببرند ، چرا که با فهم بیشتر مشتری می توان حجم بالاتری از خدمات را به وی عرضه کرد و روابط عمیق تری را گسترش داد .شرکت سی بل ادعا می کند که استفاده از نرم افزار سی آر ام 16 درصد درآمد و 21 درصد وفاداری مشتریان و بهره وری کارکنان را بالا می برد. شرکتها از سی آر ام برای تعامل و دسترسی به حداکثر ارزش تک تک مشتریان ، شناسایی بهترین فرد برای هدف گیری و فروش محصولات شرکت استفاده می کنند. بیشتر کارشناسان معتقدند که داده های خوب مشتری خود به خود برای شرکت یک مزیت رقابتی فراهم می نماید و همچنان که یک شرکت روابط نزدیکتری با مشتریان برقرار می کند ، ما باید انتظار درک بالاتری داشته باشیم . استفاده از تکنولوژی تعاملی این اجازه را می دهد که با شناخت سبک زندگی و ثبت تاریخچه هر مشتری ، بجای تعامل با داده های آماری گروهی مشتریان ، توانایی تعامل نفر به نفر را داشته باشیم . سی آر ام از آن روی مهم تلقی می گردد که فروش و وفاداری بیشتر به مشتریان فعلی را سبب شده ، سودبری بالاتر مشتری را در پی داشته ، حداکثر عکس العمل مفید به کمپین بازاریابی را همراه داشته و سرمایه گذاری اثر بخش تر را امکان پذیر می نماید .
 

انواع CRM

عملیاتی (Operational CRM) 

ابزارهایی را در اختیار پرسنل بخش فروش و بازاریابی شرکت قرار می دهد که بتوانند علاوه بر مدیریت و بهبود تماس های خود با مشتریان، اطلاعات حسابداری و فروش شرکت را کنترل و مدیریت کنند. به زبان ساده در این دسته از سی ار ام ها با خودکارسازی برخی از امور به مهار سیستم فروش سازمان می پردازند تا دست اندرکاران بخش فروش بتوانند کسب وکار سازمان را جهت دهی کنند و از تاثیر عوامل غیرقابل پیش بینی و تصادفی بکاهند. پرسنل این بخش باید بتوانند به سرعت خدمات یا کالاهای قابل ارایه ی سازمان را به نحو دلخواه مشتری عرضه کنند. 
  تحلیلی (Analytical CRM)
مهمترین نوع یک نرم افزار سی ار ام که وظیفه ی بدست آوردن، ذخیره، پردازش، تفسیر و ارائه گزارش به استفاده کنندگان داده های مشتری را برعهده دارد. برنامه های سی ار ام تحلیلی با بکارگیری استراتژی های کارآمد و مؤثر، به تسهیل اتخاذ تصمیم برای مدیران می پردازد. این مدل با بررسی اطلاعات موجود در انبارهای اطلاعاتی، امکان دسته بندی مشتریان در جهت بهینه کردن رفتار سازمان، بهبود فعالیت های بازاریابی و حفظ مشتریان را فراهم می آورد. به لحاظ توسعه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای الکترونیکی، داده های مربوط به مشتریان، روز به روز بیشتر بر روی هم جمع می شوند.   

 تعاملی (Collaborative CRM) 

در این نوع سی ار ام، مشتری برای برقراری ارتباط با سازمان، از آسان ترین روش های ممکن مانند تلفن، تلفن همراه، فکس، اینترنت و سایر روشهای این چنینی استفاده می کند.
سی ار ام های تعاملی، به عنوان مرز نهایی فرآیند ایجاد ارتباط میان مشتری و سازمان تلقی می شود به گونه ای که در یک سمت مشتری و در سمت دیگر سازمان قرار می گیرد.
هدف سی ار ام های تعاملی، گسترش برنامه های سنتی مدیریت ارتباط با مشتریان در جهت مدیریت ارتباط با تمام ذی نفعان بیرونی و در سرتاسر زنجیره عرضه (حتی تأمین کنندگان، توزیع کنندگان و خرده فروشان) است.