وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

شروع بازی جدید

بعد از روشن شدن چشممان به کوته نوشته های مکرر آقا شهریار لذتی بردیم ناوصف. 

مخصوصا از الطاف همیشگی و آرزوهای شیرینش. 

اما خدمت این عزیز خوش نویس عرض کنم که اندکی اجازه بده تا دوستان مطالب نغز و مختصر شمارا بخوانند و نظر دهند و بعد مرحمتی دیگر.

خوب بعد از اینکه ما هم از جو نوشتن قائم مقامی خلاص شدیم خدمت دوستان عزیز عرض کنم:

پیروی صحبتی که سرجلسه امتحان شد. از امروز هر روز یک سوال در وبلاگ می گذارم. همه میتوانند در قسمت نظرات بهترین پاسخی که برای آن سوال یافت می شود را از روی کتاب یا هرجایی دیگر که دوست دارند, درآورده و با اسم و فامیل خودشان در وبلاگ بنویسند.

از همه خواهش می کنم که راجع به پاسخهای بقیه اظهار نظر نکنند و هرکسی که دوست داشت در این بازی مشارکت کند فقط نظر خودش را بنویسید. نه تایید و نه تقبیح. هرکسی هم فقط یک کوپن برای هر سوال دارد و فقط یک نظر می تواند بدهد. در صورتی که دو نظر بدهد از بازی خارج می شود. زمان پاسخ دادن به هر سوال فقط تا زمان طرح سوال بعدی است که معمولا باید حدود 24 ساعت باشد. یعنی امشب سوال 1 و فرداشب سوال 2 و بهمین ترتیب تا سوالات 10 و 11.

هر شب یک نفر بعنوان بهترین پاسخ دهنده انتخاب شده و یک نمره به برگه اش اضافه می شود. 

این فقط یک بازی است و هرکسی که دوست دارد بازی کند میتواند با اراده ی خودش وارد شود.

کاملا هم اختیاری است. هیچ تهدید و اجباری هم در کار نیست. تنها فرصتی است برای بازی کردن و در صورت برنده شدن جایزه ای گرفتن که در حال حاضر برای دانشجویان عزیز بهترین چیز همان نمره است.

موفق باشد.

اما سوال اول:

مهارت یعنی چه؟ (0.5 نمره 2 دقیقه ) سطوح مختلف مهارت های مدیریتی را نام ببرید و توضیح دهید؟ (1نمره 5 دقیقه) مدیران سطوح مختلف هر کدام به چه میزانی از این انواع مهارت ها احتیاج دارند؟ توضیح دهید؟ (1نمره 5 دقیقه)

نظرات 7 + ارسال نظر
افسانه حدادیان پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:41 ب.ظ

به علمی که در حداقل زمان با صرف حداقل انرژی با حداکثر کیفیت و کارایی انجام گیرد مهارت گفته می شود و ویژگی های ان علم -تجربه -سرعت-دقت-علاقه وگرایش و ارامش است.

مهارت فنی:مهارت فنی یعنی دانایی و توانایی در انجام دادن وظایف خاص که لازمه آن ورزیدگی در کاربرد فنون و ابزار ویژه و شایستگی عملی در رفتار و فعالیت است. مهارت‌های فنی از طریق تحصیل، کارورزی و تجربه حاصل می‌شوند. مدیران معمولاً این مهارت‌ها را طی دوره‌های آموزشی یا کارآموزی فرا می‌گیرند نظیر دانش، فنون و روش‌های برنامه‌ریزی،‌ بودجه‌بندی، کنترل، حسابداری، امور مالی، کارگزینی کارپردازی و غیره ویژگی بارز مهارت، فنی آن است که به بالاترین درجه شایستگی و خبرگی در آن می‌توان دست یافت زیرا این نوع مهارت دقیق، مشخص، دارای ضوابط عینی و قابل اندازه‌گیری است.
مهارت انسانی :مهارت انسانی یعنی داشتن توانایی و قدرت تشخیص در زمینه ایجاد محیط تفاهم و همکاری و انجام دادن کار به وسیله دیگران، فعالیت مؤثر به عنوان عضو گروه، درک انگیزه‌های افراد و تأثیرگذاری بر رفتار آنان. مهارت انسانی در نقطه مقابل مهارت فنی است.
مهارت ادراکی: مهارت ادارکی یعنی توانایی درک پیچیدگی‌های کل سازمان و تصور همه عناصر و اجزای تشکیل‌دهنده کار و فعالیت سازمانی به صورت یک کل واحد (سیستم) به عبارت دیگر، توانایی درک و تشخیص اینکه کارکردهای گوناگون سازمان به یکدیگر وابسته بوده تغییر در هر یک از بخش‌ها، الزاماً بخش‌های دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آگاهی از این روابط و شناخت اجزا و عناصر مهم در موقعیت‌های مختلف، مدیر را قادر می‌سازد که به طریقی تصمیم‌گیری یا اقدام کند که موجبات اثربخشی سازمان و رضایت کارکنان آن را فراهم نماید. اکتساب مهارت ادراکی (یا مفهومی) مستلزم آموزش نظریه‌های علوم رفتاری بویژه تئوری‌های سازمان، مدیریت و تصمیم‌گیری و کاربرد عملی آنهاست.

همه مشاغل مدیریت مستلزم کاربرد مهارت است. گرچه در انجام دادن بعضی از وظایف، مهارت‌های سه‌گانه لازم و ملزوم یکدیگر به نظر می‌رسند، با وجود این، ارزش نسبی آنها در سطوح و رده‌های مختلف مدیریت فرق می‌کند. مدیران رده‌های سرپرستی به مهارت‌های فنی قابل ملاحظه‌ای نیاز دارند زیرا که وظایف آنها غالباً ایجاب می‌کند که زیردستان خود را راهنمایی کنند یا آموزش دهند. در مقابل مدیران رده‌بالای سازمان‌ها چندان نیازی به مهارت‌های فنی ندارند بلکه وظایف تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و سازماندهی ایجاب می‌کند که به مهارت ادراکی قابل ملاحظه‌ای مجهز باشند. مهارت‌های انسانی تقریباً لازمه انجام دادن همه وظایف در همه سطوح مدیریت است زیرا که مدیران صرفنظر از نوع وظایف یا سطح مسئولیت و مقام با افراد انسان سر و کار داشته برای جلب همکاری و اثرگذاری بر رفتار آنها باید از مهارت‌های انسانی برخوردار باشند. از این رو، امروزه، در مدیریت سازمان‌ها، تأکید بر مهارت‌های انسانی اولویت ویژه‌ای پیدا کرده است.

علی خسروی پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:19 ب.ظ

مهارت : عبارتست از قدرت پاسخ¬گو بودن در مقابل کاری که به فرد واگذار می¬شود( توانایی انجام کار)
انواع مهارت¬های مورد نیاز
الف) مهارت فنی: این مهارت به معنی توانایی به کار بردن ابزار، شیوه¬ها و دانش مورد نیاز برای اجرای یک زمینه تخصصی است.
ب) مهارت انسانی: شامل توانایی، برقراری ارتباط با دیگران، ایجاد انگیزه در افراد و رشد شرایط یا وضعیت آنها می¬شود.
ج) مهارت ادراکی: این مهارت توانایی هماهنگ کردن کلیه فعالیت¬های سازمان را به مدیر یا سرپرست می¬دهد.
د) مهارت تصمیم¬گیری: یعنی انتخاب یک راهکار، از میان راهکارهای مختلف.
روابط عمومی ------ مهارت های انسانی بالاتر (+ مهارت های ادراکی)------ پل میانجی مدیران عالی و مدیران سرپرستی
ادراکی انسانی فنی
مدیر عالی ۴۰٪ ۲۰٪ ۴۰٪
مدیر میانی ۲۰٪ ۴۰٪ ۴۰٪
مدیر عملیاتی ۱۰٪ ۳۰٪ ۶۰٪
مهارتهای ضروری در سطوح مختلف مدیریت

زهرا مختاری پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:04 ب.ظ

مهارت:یعنی توانایی انجام یک کار وبه عبارتی ماهر بودن در کاری وزبر دست بودن استادی و زبردستی به عبارتی دیگرعملی که در حداقل زمان با صرف حداقل انرژی و حداکثر کیفیت >کاری انجام گیرد.
مهارت تخصصی:عبارت است ازتوانایی مدیر در کاربرد دانش و تخصصی با تخصصهای ویژه. مهارتهای نخصصی از راه اموزش و رسمی و تجربه به دست می اید و ویژگی بارز مهارت تخصصی ان است که به بالاترین درجه شایشتگی و خبرگی در ان می توان دست یافت زیرا این نوع مهارت ماهیت دقیق و مشخصی دارای ضوابط عینی و قابل اندازه گیری است بنابراین کنترل و ارزشیابی ان هم درپی فرایند اموزش و هم در مرحله کاربرد ان است.
مهارت انسانی:به معنی توانایی در کارکردن درک نمودن و ایجاد انگیزش در فرد یا گروه است.این مهارت در نقطه مقابل مهارت تخصصی قرار دارد.در مهارت تخصصی کار کردن با اشیا و وسایل مطرح است ولی در مهارت انسانی کارکردن با مردم مد نظر است.
مهارت ادراکی:یعنی توانایی ذهنی برای درک و تجزیه و تحلیل>پیچیدگیهای سازمان و فهم همه عناصر و اجزای تشکیل دهنده >کار و فعالیت سازمانی به صورت کل واحد است.
هر چه فرد از سطوح پایین مدیریتی به سطوح بالا ارتقا می یا بد به مهارت تخصصی کمتری نیاز دارد و همچنین در سطوح پایین مدیریت که سرپرستان قرار دارند به مهارت تخصصی زیادی نیاز است.
زیرا ازانها انتظار می رود تکنیسین ها و کارکنان تحت سرپرستی خود را اموزش دهند .با وجود اینکه مقدار مهارتهای تخصصی و ادراکی در سطوح مختلف مدیریت تفاوت میکند ولی مهارتهای انسانی شاخص مشتری است که از اهمیت ویژه ای در تمام سطوح مدیریت برخوردار است به عبارت دیگر مهمترین ویژگی یک مدیر توانایی او در رفتار با مردم است.
مهارت مدیریتی در سطوح مختلف:
مدیریت سطح بالا>مدیریت سطح میانی>مدیریت عملیاتی مهارتها.

فاطمه امیدی پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:30 ب.ظ


با سلام

در فرهنگ فارسی معین مهارت را ماهر بودن در کاری ،زبردست بودن ،استادی و زبردستی تعریف کرده اند اما در کتاب اسمیت ترجمه نمازی زاده "به عملی که در حداقل زمان , با صرف حداقل انزژی با حداکثر کیفیت و کارایی انجام گیرد , مهارت " گفته شده است.

پس مهارت عملی است که سه فاکتور زمان-انرژی و عملکرد در آن نقش دارند , از این رهیافت است که کسب مهارت نیازمند تمرین و تجربه است یا به تعبیری دیگر به هر عملی که در آن بتوان تجربه و تمرین داشت , می توان مهارت اطلاق کرد.



در مورد سوال دوم دو جنبه دارد
الف مهارت مدیریتی
ب : مهارت مدیریتی فروش

الف : بر اساس کتاب اصول مدیریت تألیف: دکتر علی رضائیان سطوح مختلف مدیریت اینگونه آمده است
بر حسب سطوح سازمانی صاحبنظران چهار سطح مدیری را برای هر سازمان قائلند اما اکثر آنان بر سه سطح ذیل تأکید دارند:
1- مدیریت عملیاتی (سرپرستی)
2- مدیریت میانی
3- مدیریت عالی
اما به دلیل اینکه درس در مورد فروش است از توضیح اضافی در این مورد خود داری می نمایم

ب : و اما مهارتهای مورد نیاز فروش

۱ - مهارتهای ادراکی : به محیطی که در آن فرایند فروش رخ می دهد مربوط می شود و آن را می توان به دو گروه محیط خرد و کلان تقسیم کرد
۲ - مهارتهای تخصصی : آندسته از مهارتهایی است که به دانش بازار یابی مربوط می شود چرا که امروزه بازاریابی پایه و اساس فروش را تشکیل می دهد
۳ - مهارتهای انسانی : این دسته از مهارتها که ریشه در مباحث رفتار شناسی دارند و مستقیما به تعامل میان مشتری و فروشنده مربوطند از بالاترین اهمیت برخوردارند

قسمت بعدی سوال




مهارتهای مدیریتی در سطوح مختلف

مدیریت عملیاتی مدیریت میانی مدیریت سطح

مهارتهای ذهنی پایین متوسط بالا
مهارتهای انسانی بالا بالا بالا
مهارتهای فنی بالا پایین متوسط پایین

هر چه فرد از سطوح پایین مدیریتی به سطوح بالا ارتقاء می یابد، به مهارت فنی کمتری نیاز دارد. همچنین در سطوح پایین مدیریت که سرپرستان قرار دارند، مهارت فنی زیادی نیاز است، زیرا از آنها انتظار می رود تکنسین ها و کارکنان تحت سرپرستی خود را آموزش دهند.

با وجود اینکه مقدار مهارتهای فنی و ادراکی در سطوح مختلف مدیریت تفاوت می کند ولی مهارتهای انسانی شاخص مشترکی است که از اهمیت ویژه ای در تمام سطوح مدیریت برخوردار است. به عبارت دیگر مهمترین توانایی یک مدیر، توانایی او در رفتار با مردم است.









علیرضا جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ق.ظ


از در کتاب اسمیت ترجمه نمازی زاده :
به عملی که در حداقل زمان , با صرف حداقل انزژی با حداکثر کیفیت و کارایی انجام گیرد , مهارت " گفته می شود...
مهارت ادراکی :
مدیر آموزشی برای اینکه بتواند محیط آموزشی را بشناسد، روابط متقابل میان عوامل مختلف را درک کند، اولویت‌های آموزشی را تشخیص دهد، تصمیمات مؤثر اتخاذ کند و با اقدامات خود بهترین نتایج را عاید نظام آموزشی سازد، باید از مهارت ادراکی قابل ملاحظه‌ای برخوردار باشد..
مهارت تصمیم گیری:
یک مدیر خوب باید بتواند به موقع تصمیم بگیرد . یعنی فاکتور زمان خیلی در این ام دخیل است . درست یا غلط فرقی نمی کند. زیر دستان از مدیری که نمی تواند سریع تصمیم بگیرد خوششان نمی آید. برگرفته از کتاب راز لوبیا. داستان لوبیا نوشته آقای عرفانیان استاد ارجمند پروژه
مهارت های فنی :
مدیر آموزشی برای انجام وظایف خاصی که دارد باید از مهارت‌های فنی کافی برخوردار باشد
مهارت های انسانی:
مدیر آموزشی برای اینکه بتواند در شماره یکی از اعضای مؤثر محیط آموزشی درآمده بین اعضای تحت رهبری خود همکاری و تفاهم به وجود آورد، باید به حد کافی از مهارت‌های انسانی بهره‌مند باشد

محمدرضا شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:36 ب.ظ

باعرض سلام وادب

استاد محترم جناب قربان زاده به علت دسترسی نداشتن به اینترنت جواب سوال یک را نیز امروز نوشتم.



جواب سوال یک:مهارت اولین ویژگی وخصوصیات یک مهارت علم است یعنی برای انجام دادن هر کاری بایستی دانش مربوط به ان را داشته باشیم.



سطوح مختلف مهارت های مدیریتی عبارتند از:ادراکی تخصصی انسانی



مهارت ادراکی:توانایی درک مشکلات کلی سازمان واینکه هر کاری مناسب چه بخشی از سازمان است.چنین دانشی به شخص اجازه می دهد که بر اساس هدف های سازمان عمل نه برهدف ها واحتیاجات گروه مربوط به خودش به موازات پیشرفت فرد ازسطح سر پرستی ومقام های بالای مدیریت نوع ترکیب مهارت ها فرق خواهد کرد به عبارت دیگر در سه سطح مدیریت مهارت های خاص مورد نیاز است .



مهارت تخصصی:یعنی توانایی به کاربردن دانش روش تکنیک ووسایل لازم برای اجرای وظایف خاص که ازراه تجربه اموزش ونعلیم بدست امده است.



مهارت انسانی:یعنی توانایی داوری درکار یا بوسیله ی مردم به انضمام اگاهی ازفن بکار گرفتن شیوه های رهبری مناسب موثر



هر چه فرد از سطوح پایین مدیریتی به بالا ارتقا می یابد به مهارت فنی کمتری نیاز دارد.

همچنین در سطوح پایین مدیریت که سر پرستان قراردارندمهارت فنی زیادی نیاز است زیرا از انها انتظار میرود تکنسین وکارکنان نحت سرپرستی خودرا آموزش دهند .



مدیران عملیاتی :یک مرحله فراتر از انجام وظایف اجرایی هستند ومستقیما درگیر طرح ریزی وواگذاری کار به دیگران وفراهم نمودن محیط کاری مناسب وانتقال انتظارات به دیگران هستند.



مدیران میانی :مدیران عملیاتی هستند انها مسئول کار مدیرانی هستند که بر کارکنان نظارت می کنند .

مدیران عالی:مستقیما مسئول درک هدایت وموفقیت سازمانی هستند این بدان معنا ست که سطح بسیار بالایی از مهارت های ادراکی برای مدیران عالی نیاز است.

Timothyvew یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 10:34 ب.ظ http://online-casino.wiki/

check this top <a href=http://online-casino-no-deposit.org/>casino online</a> offers

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد