وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

سوال چهارم

بچه ها سلام.

خیلی خسته ام و ساعت نزدیک یک هست پس بی مقدمه ی بیشتر میرم سر وقت سوال چهارم که فکر می کنم که همه باید بتونن پاسخ بدن.

فرهنگ را تعریف کنید؟ (0.5 نمره 3 دقیقه) نظام تصمیم گیری برای خرید را برای دو خرده فرهنگی که در داخل جامعه ی ایرانی وجود دارند, را با مثال مقایسه کنید؟ (1.5 نمره 5 دقیقه) 


نظرات 13 + ارسال نظر
قره خانی دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ق.ظ

فرهنگ عبارت است از مجموعه پیچیده ای از علوم، دانش ها، هنرها، افکار، اعتقادات، قوانین و مقررات، آداب و رسوم، سنت ها و به طور خلاصه کلیه آموخته ها و عاداتی که یک انسان به عنوان عضو جامعه اخذ می کند.
تصمیم گیری برای خرید ارتباط مستقیم دارد با فرهنگ و خرده فرهنگ که زیر مجموعه فرهنگ است. در برخی زمان ها کالایی که دارای متقاضی زیاد بوده با توجه به تغییر زمان و برخی هنجار ها و ناهنچار هاُ نه تنها متقاضی ندارند بلکه در جامعه ترد هم می شوند . یا همین طور با توجه به تغییر فرهنگ برخی از کالاها دیگر بازاری ندارند.

سیدحسن حسینی دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:55 ب.ظ

فرهنگ عبارت است ازارزشهاو اعتقادات وباورهاوهنجارهااست که بررفتارمصرف کننده هنگام خریدتاثیرمیگذارد...به عنوان مثال پوشش لباس که دراکثرمناطق خصوصا روستاهایی که سنی هستند بامناطقی که اهل تشیع هستند متفاوت است هرچندکه هردوفرقه دارای فرهنگ ایرانی ودین اسلام هستند

افسانه حدادیان دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:31 ب.ظ

فرهنگ مجموعه از دانش واعتقا دها و هنجارهای رفتاری است که تعیین کننده رفتار مصرف کننده است.
هر سیستم اجتماعی دارای فرهنگ خاصی است در درون ان فرهنگهای فرعی وجود دارد به نام خرده فرهگ.
مانند تفاوت ارزشها و الگو ها در استانهای ایران مثل تفاوت فرهنگی استان خراسان و تبریز.

زهرا مختاری دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ب.ظ

فرهنگ مجموعه ای از دانش اعتقادها ارزشها و هنجارهای رفتاری است که تعیین کننده رفتار مصرف کنندگان هنگام تصمیمگیری به خرید است البته در درون کل سیستم اجتماعی سیستمهای فرعی فرهنگی هم وجود دارد که خرده فرهنگ نام دارد مثلا اگر ما مشهد را که یک شهر مذهبی است با یک شهری مانند تبریز مقایسه کنیم یا در نوع پوشش افراد ان شهر با یک روستا خوب ارزشها و اعتقادات انها با هم فرق میکند در نتیجه برای خرید هم تصمیمات انها فرق میکند.

محمدرضاقائمی دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:51 ب.ظ

فرهگ مجموعه ای از دانش اعتقاد ها ارزش ها و هنجار های رفتاری است که تعیین کننده ی رفتار مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری به خرید است.
پس فروشندگان باید به نحو موثری این فرهنگ را درک کنند.
هر جامعه ای فرهنگ خاص خود را دارد و فرهگ در کل جامعه یک پارچه نیست بلکه بخش ها وگره های اجتماعی مختلفی در یک جامعه زندگی میکنندویا ممکن است بر حسب مناطق جغرافیایی هر منطقه دارای الگویی رفتاری خاص خود باشد.
در حالی که کل سیستم اجتماعی دارای یک فرهنگ خاص است در درون ان نیزسیستم های فرعی فرهنگی هم وجود دارد که تحت عنوان خرده فرهنگ شناخته می شود به طور مثال کشور ما برای خود دارای الگو ها وارزش های دینی است اما در کنار آن اگر بخواهیم یک منتقه ی جغرافیایی خاص به طور مثال استان خراسان رابا جاهایی مانند تبریز یا بندر عباس مقلیسه کنیم می بینیم که مجموعه تفاوت هایی وجود دارد که همان خرده فرهنگ است.این تفاوت ها در فرهنگ هاوخرده فرهنگ ها منجر به یک نوع سیستم تصمیم گیری در مصرف کننده میشودودرک ویزگی های فرهنگی برای فروشندگان بسیار کحیاتی وکلیدی است.

شهریار دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:09 ب.ظ

با سلام و درود چاپلوسانه از بهره نمره !!!!!
فرهنگ را می توان از دو بعد بررسی کرد
بعد اول آنچه که می گوید باید چگونه باشیم و نباشیم
مثلا سامان چون با فرهنگ هست وقت خرید گوشی همراه حتما یک گوشی با توجه به نیازهایش می خرد و من که یکم با فرهنگ تر هستم یک گوشی برای چشم مردم می خرم و اینجا مشخص می شود که چرا سامان یک گوشی ۴۰و من یک گوشی ۴۰۰می خرم.

امابعد دوم که دیگه اصلا مربوط به جواب سوال نمیشه و نمیگم .

فاطمه امیدی دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:59 ب.ظ

فرهنگ مجموعه ای از دانش ،اعتقاد ها،ارزش ها وهنجارهای رفتاری است که تعیین کننده رفتار مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری به خرید است پس فروشندگان باید به نحوموثری این فرهنگ رادرک کنند هرجامعه ای فرهنگ خاص خود رادارد اما باید دقت کنیم که فرهنگ در کل جامعه یکپارجه نیست بلکه بخشها وگروههای اجتماعی مختلفی در یک جامعه زندگی می کنند به طور مثال کشورما برای خود دارای الگوها وارزش های دینی است اما درکنار آن اگر بخواهیم یک منطقه جغرافیای خاص به طور مثال استان خراسان را باجاهایی مانند تبریز یا بندر عباس مقایسه کنیم می بینیم که مجموعه تفاوتهایی وجود دارد

سامان دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:01 ب.ظ

انگاری ناسزا هام جواب داد!!!!!!!!

سامان دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:16 ب.ظ

فرهنگ مجموعه ای به هم آمیخته از دانش اعتقادها ارزشها و هنجارهای رفتاری است که تاثیر عمیقی بر رفتار مصرف کننده در زمان خرید می گذارد.
چون توضیح ادامه جواب مفصل و البته جالبه توی یک پست به نام مقاله خرده فرهنگ زیر زمینی قرار میدم.

علیرضا دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:28 ب.ظ

فرهنگ مجموعه آداب و رسوم و رفتارهای یک قوم و قبیله است.

علی خسروی دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ

وقتی درباره فرهنگ یک ملتی می اندیشیم مسائل زیادی به ذهن ما می آید . مثلاً وقتی درباره فرهنگ کشوری فکر می کنیم ، به مجموعه پیچیده ای از ارزشها ، نمادها و رفتارهایی که آن کشور را آن طور که هست می سازد ، می اندیشیم .
خرده فرهنگ هایی که میتوان نام بردافرادی که از لحاظ درامدی بالاترند بیش از نیاز معمولی خود خرید میکنند(جهت تفریح) اما افرا دی که درامد پایینتری دارند خرید رافقط جهت رفع نیازهای خود انجام میدهند

مرضیه منوچهری سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ق.ظ

فرهنگ مجموعه ای از دانش،اعتقادها،ارزش ها و هنجارهای رفتاری است که تعیین کننده رفتار مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری به خرید است. در حالیکه کل سیستم اجتماعی دارای یک فرهنگ خاص است، در درون ان نیز سیستم های فرعی فرهنگی هم وجود دارد که تحت عنوان خرده فرهنگ شناخته میشود. مسلما" الگوی تصمیم خرید در خرده فرهنگ با هم متفاوت است به عنوان مثال مردم مشهد که یک شهر مذهبی است دارای هنجارها و عقاید دینی می باشد، و این هنجارها نوع پوشش،رفتار،سبک زندگی و ... انها را مشخص می کند و در مقابل تهران به عنوان پایتخت هنجارها و عقاید رایج خود را دارد که کمی با مشهد متفاوت است ومسلما" این الگو ها در نوع خرید و تصمیم ان تاثیر گذار می باشد.

فائزه شعبان سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:31 ق.ظ

فرهنگ مجموعه ای از هنجارها و ارزش ها و ... می باشد هر فرهنگ دارای چندین خرده فرهنگ است اگر دو خرده فرهنگ را در نظر بگیریم مثلا" گروه اجتماعی نوجوانان بزهکاروگروه فعالان مساجد،هریک از این گروه های اجتماعی ارزشهاوهنجارهای خاص خود را دارندواعضای این گروه هاخودرابااین ارزشهاوعقایدمنطبق میکنندودرنتیجه درتصمیم خریدآنها نیزتاثیر میگذارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد