وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

نوشته گاندی قبل از مرگ

 از نظر گاندی هفت موردی که بدون هفت مورد دیگر خطرناک هستند

1-ثروت، بدون زحمت
2-لذت، بدون وجدان
3-دانش، بدون شخصیت
4-تجارت، بدون اخلاق
5-علم، بدون انسانیت
6-عبادت، بدون ایثار
7-سیاست، بدون شرافت

این هفت مورد را گاندی چند روز پیش از مرگش بر روی یک تکه کاغذ نوشت و به نوه‌اش داد


نظرات 8 + ارسال نظر
درمانده سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ب.ظ

سلام دوستان

۱ - الان زحمت کش ترین افراد ، بدبخت ترین افراد از نظر ثروت هستند.
این گونه جملات بار منفی دارن لطفا درموردش بیشتر فکر کنین
مثل نابرده رنج گنج ...
پول مثل چرک کف دست میمونه
هر کی ثروتمنده یا خودش دزده یا ...
فلانی چقد پولکیه (پول پرسته)
...
۲ - اینو باهاش موافقم ، اگه وقت کردیم از زندگی لذت ببریم ، یه فکری بحالش میکنیم
۳ - اینو هم موافقم . لطفا یه تعریف دقیق از شخصیت بنویسین برام
آیا شخصیت یعنی واسه گرفتن حقت صدات رو بالا نبری ؟
آیا شخصیت یعنی ...
۴ - تو تجارت اگه اخلاق داشته باشی به جایی نمیرسی . ولی خیلی خوبه آدم اینجوری باشه
۵ - انسانیت تو کتاباست. الان کسانی که عالم هستند دارن بیرحمانه به بقیه ظلم میکنن .
۶ - عبادت فقط برای ضعیف ترین هاست ، انسانها معمولا چیزایی رو از خدا می خوان که خودشون از پسش بر نمیان . شما هیچ وقت برای گرفتن پنچری ماشینت دعا نمیکنی. پس هرچی ضعیف تر باشی ... ولی اینو بدونین که خدا انسانهای ضعیف رو دوست نداره پس خواهش می کنم ضعیف نباشین
در مورد ایثار هم چیزی نمی دونم سوادم کمه
۷- پس باید تعربف سیاست رو عوض کنیم وگرنه سیاست با شرافت مخالف است
۸ دیانت بدون فکر رو هم من بهش اضافه میکنم ( افلا تعقلون )

روی صحبتم با گاندی بود کسی لطفا بد برداشت نکنه

سامان چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ق.ظ

با مورد ششمت موافقم دوست درمانده اما روی بقیه نظراتت زیاد مثبت نیستم البته با اون قسمت که راجع به بار منفی روانی جملات گفته بودی هم موافقم!!! مرسی

گاندی چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ب.ظ

فکر کردم بد نیست این درمانده را کمی از درماندگی دربیارم و بهش بگم .
1- ثروت چیزی نیست که تو داری بلکه چیزی است که از ان بی نیاز هستی.
تا وقتی به این جملات فکر کنی نیاز مند ترین افراد خواهی بود.
2- اگر از زندگی لذت نبری خیلی بی وجدان هستی. بااین همه نعمت که خدا بهت داده مگه چه...
3- شخصیت یعنی برای گرفتن حق ات از دانش ات استفاده کنی نه ازصدات .دانشمند بی شخصیت هم می شه الگوی مخرب همه چیز.
نه خیر شخصیت یعنی...

4- تو تجارتی که بی اخلاق به جایی برسی ته اش با مخ می خری زمین...
5- اینکه بقیه نمی دون ظلم اون هایی که می دونن نیست ظلم خودشون به خود مفلوکشونه.اخه عالم خیلی مفهوم بزرگتر از این حرف هاداره تو هم باید یه سر به من بزنی تا معنی اش را حالیت کنم.

6- هر چه قوی تر باشی می تونی دعا های بزرگ تری بکنی ولی کسی که ازپس پنچری برنیاد برای اون هم سر خدا را شلوغ میکنه.پس برا ی به دست اوردن چیزهایی که خدا به تو هدیه داده دعا نکن .نگو خدایا اینها رابه من بده بگو بااینها چطور خدا را بدست اورم.

7- شما از اول سیاست را اشتباه معنی کردین تقصیر سیاست و دوستیش با شرافت چیه؟

8- از این اخری هم دستت درد نکنه بابا جان وقت نکرده بودم بهش فکر کنم .(راست می گه ها چرا من با این همه عقلم مسلمون نشدم)

به بقیه ردیف ها کاری ندارم چون نمی دانم جواب چه جور سئوالایی هستند ولی با مورد یک کاملا موافقم جالب بود جناب گاندی دستت درد نکنه... راستی زیاد هم غصه نخور که مسلمون نشدی

درمانده چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:59 ب.ظ

همشو بدون فکر جواب دادی گاندی جون
از تو دیگه بعیده
آخریش رو هم که به واقع چون عقل داشتی مسلمون نشدی
چون اگه مسلمون بودی میفهمیدی که
اسلام یعنی جنگ و تمام
اسلام یعنی اینکه سر بقیه رو یه جوری کلاه بزاری که خودش هم خوشحال باشه
اسلام یعنی با پدرسوختگی تمام به بقیه ظلم کنی و بگویی سیاست ...
اسلام اینه که تجارت کنی و بعد بگی با شرافت تجارت کردم (اما پشت پرده ...)
اسلام اینه که دانشمندان به جرم گفتن ... اعدام بشن . فقط حق دارن چیزایی بگن که با اسلام جور در بیاد اگه نشه باید خودش یه جوری قانونش رو تغیر بده هیچ حرفی و عذری پذیرفته نیست


گاندی جون یه سری مسائل رو نمیشه گفت آخه جرمه باید در گوشت بگم
آره گاندی جون راس میگی ظلم اونه که خودمون به خودمون میکنیم و آخرش هم خوشحالیم

گاندی جون نگو این هایی که میگی اسلام دروغیه ، اسلام ناب یه چیز دیگس اینو میدونم واسه همین گفتم دیانت بدون تفکر (دین از هر جا اومده باشه چه آسمانی باشه چه ساختگی باید در موردش تعقل کنی)

خوشحالم که اینجوری نوشتی چون معلوم میشه مشکلی نداری
از مدیر سایت میخوام این نظر رو یکی دو روز بعد پاک کنه

گاندی چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:25 ب.ظ

دایره درک ادم ها اندازه هایی دارند که به تعداد انها روی زمین متفاوتند.
- متاسفانه دایره درک تو از مسائل به اندازه ی درک این مفاهیم که با فکر و مطالعه نوشته شده و پشتش باور و ایمانی نهفته که می تونه دنیای تو را با این همه بدبینی خراب کنه نیست.ولی بعدش چی می شه ؟درواقع امیدی ندارم که بتونم دنیای بهتری برات بسازم .پس فقط برات دعا می کنم تا از این درماندگی نجات پیدا کنی.
- ادم ها هر چه بزرگتر میشن دایره ی راحتی و درکشون هم بزرگتر می شه و مسائل برای اونها کوچکتر به نظر میرسن و نه تنها ظواهر امر را میبینن و درک می کنند و حلشون می کنن بلکه میتونن واقعیت نهفته در هر پدیده ای را روشن تر ببینن.
- ولی این اخری تعقل را خیلی خوب اومدی.پس تعقل کن در خوبی ها و مسائل را حل کن.
- چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.
برات ارزوی نجات و سعادت دارم.
بدرود

افسانه حدادیان چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:21 ب.ظ

بابا گاندی حالا یک چیزی گفت. من اینو گذاشتم بخونین حلا یکی قبول داره یکی نداره. این همه بحث نداره که

درمانده چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ب.ظ

من تسلیم شدم گاندی جون چرا عصبانی میشی

فک کنم من نباید اینا رو اینجا میگفتم

شرمندتم گاندی جون

به حرفات فک میکنم - به حرفام فک کن - زود جبهه نگیر

گاندی پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ق.ظ


از افسانه خانم که سرشو ن را شلوغ کردم عذرخواهی می کنم در ضمن کی گفته گاندی مرده ؟پس من کی هستم اینجا.
تو هم کار بدی نکردی درمانده عزیز که حرف دلت را یک جایی گفتی اگر نمی گفتی من از کجا می فهمیدم باید کمکت کنم.
چه می شه کرد دیگه گاندی یعنی همین دلش برای غم های همه ی درماند گای عالم می تپه و تا یکی یک جایی صداش می کنه بی صبرانه به کمک می یاد.
البته از تو هم عذر خواهی می کنم درمانده عزیز.راست میگی یه کم پیر و کم حوصله شدم گاهی ما ادم ها وقتی طاقت دیدن ناراحتی دیگران را نداریم و دلمون نمی خواد هیچ کس تو دنیا از چیز های به ذاته خوب بدی ببینه دچار این حالات می شیم و به قول تو جبهه هم میگیریم.
البته من باز هم قصد ندارم تسلیم دنیای بدی که توصیفش را گفتی بشم و بهت توصیه می کنم دایره راحتی ات را بزرگتر کنی تا مسائل در نظرت کوچک تر بیان و کمتر ناراحتی ببینی و احساس درماندگی نکنی و درنتیجه زندگی شاد تری داشته باشی مثل استاد خوبتون یک دونده می بینی چطور واقع بینانه از مسائل جامعه حرف میزنه و اونها را تحلیل منطقی می کنه ولی تسلیم اونها نمی شه و روحیه شادش را برای مقابله با اون پلیدی ها حفظ می کنه.
از اینکه به حرف هام فکر می کنی برات خوشحالم حتما باید ممنون لطف وخوبی خودت باشی.
ارزومند داشتن همه ی زیبایی هستی برای تو و همه ی انسانهای عصر تو هستم...
بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد