وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

به بهانه .. بسته بندی فقط لباس کالا نیست.. از خانم حقی

سلام به همه خوبان

به نظر من  بسته بندی که امروزه به چشم یک صنعت به آن نگاه میشود جزء ارکان یک کالاست وبدون برخورداری از آن کار درست از  آب در نمی آید در گذشته نه چندان دور مادربزرگها و حتی مادران ما اقلام مصرفی خود را به صورت فله خریداری می کردند حتی از بسته بندی های شیک امروزی در مورد کالاهای غیر مصرفی نیز خبری نبود.

اکنون با ورود بسیاری از کالاها در تنوع وسیع و ایجاد بازار رقابتی شدید و نزدیک به دارا بودن یک پوشش متناسب و پر تنطراق به یک کالا هویت می بخشد. اما متاسفانه این امر با وجود همه این آگاهی ها در کشور ما تا حد قابل توجهی نادیده گرفته می شود و در بسیاری از صنایع و حتی خدمات شاهد آن هستیم که کالاهای خارجی به خصوص کالاهای چینی بدون در نظر گرفتن کیفیت خوب یا بدشان با بسته بندی بسیار چشمگیر وارد بازار می شوند و قول معروف چشم بازار را در می آورند.

من یک پیشنهاد دارم . اگر از بسته کالا به عنوان کالای ثانی بتوان استفاده کرد چی؟ یعنی اینکه بسته بندی را به گونه ای قرار دهیم که قابل بازیافت باشد. مثلا استفاده از کیسه های دستی که به عنوان ساک های کوچک و شیک قابلیت دارند و علاوه بر پوشش اولیه خوب برای کالا به عنوان یک کالای ثانی که خریدار ظاهرا بهایی برای آن پرداخت نکرده ،‌مورد استفاده قرار می گیرد. البته این مثال را صرفا برای این گفتم که خیلی ملموس و در دسترس بود.موارد بسیاری از این قبیل می توان ایجاد کرد و بهره های زیادی هم از جمله تبلیغات راحت به دنبال خواهد داشت.

پس لطف کنید مواردی رو که در نظر دارید در قسمت نظرات بنویسم و مبحث رو ادامه بدیم شاید نتیجه به درد بخوری هم بگیریم .

بدرود...

نظرات 1 + ارسال نظر
افسانه حدادیان دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام
اره نظر جالبیه.مثل بستنی دایتی که توی ظرفای در دار بود و خود شرکت از طریق یک برنامه تلوزیونی تبلیغ اینو میکرد که بعد از خوردن بستنی میتونید از ظرف ان برای نگهداری مواد غذاییتون استفاده کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد