بازار مجموعه ای از خریداران بالقوه و بافعل بک کالا
بازاریابی: فیلیپ کاتنر صاحب نظر مشهور می گوید بازاریابی فعالیتی است انسانی در جهت نیاز از طریق
فرایند مبادله مدیریت بازرایابی:
· برنامه ریزی
· هدایت و کنترل
· نظارت و کنترل
عوامل فوق عوامل آمیخته بازاریابی برای رسیدن به مبادلات سودمند است .
بازریابی بین المللی :
انجام یک یا چند فعالیت بازاریابی در آنسوی مزرهای یک کشور .
وظایف بازاریابی:
1. شناسایی بالقوه یک کالا.
2. تولید کالا و خدماتی که متناسب با خواسته و نیاز های مشتری باشد.
3. تامین قیمت کالا و خدمات به نخوی هکه هم نیاز مشتری را جلب و هم سود منصفانه ای عاید نماید .
4. توزیع کالا و خدمات به نخوی که در زمان و مکان مناسب و به سهنلت در اختیار مشتری قرار گیرد
5. ایجاد ارتباطات با مشتری و ارائه اطلاعات
6. بازخورد از مشتری و ارائه خدمات پس از فروش
7. نیل به اهداف سازمانی
سلام دسته گلشون درد نکنه اقای صفایی