وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

سوال سوم از سلسه گفتارهای بازشناسی امتحان فروش

دوستان عزیز و همراه سلام.

اول از همه از سامان ممنونم بخاطر اینکه خودمان باید خودمان را مدیریت کنیم. وبلاگ یک ابزار است برای گفتگو برای یادگیری برای حضور اجتماعی داشتن. هدف نیست. پس هرکسی بتواند از این ابزار بهتر استفاده کند و آن را هم بهتر حفظ کند, استادکار ماهرتری است. 

دوم اینکه ما همه به فکر کردن محتاجیم. اینکه چرا فلان اتفاق در مصر می افتد و در تونس می افتد و در جاهای دیگر نه. و دلایلی که پشت این پدیده هست چیست. اگر به این مسائل هم فکر کنیم, آنوقت خیلی از حرف اکبر تقی و صغرا و کبرا در فلان مهانی ناراحت نمی شویم.

آنوقت تمام هم و غم ما لباس ماشین غذا و پز دادن و این حرف ها نمی شود. هرچیزی در جای خودش و به اندازه لازم نیازمند توجه ماست.

سوم اینکه تا اونجایی که بنده از قبل و خارج از این وبلاگ خبر دارم, شاتقی عزیز هم در کنار سایرین طرح مسئله کرده است. چیزی به نظرش در جامعه آسیب بوده است را طرح کرده است تا در صورتی که با توجه به بازخوری که از اعضای همین وبلاگ دریافت می کند, تشخیص دهد  که این مسئله واقعا در جامعه آسیب است, راه حل های خود را نیز عرضه کند. با تشکر پیشاپیش از شاتقی.

اما سوال سوم

چه محصولاتی دارای الگوی تقاضای بی ثبات هستند؟ مثال بزنید و توضیح دهید (0.75 نمره 3 دقیقه) در اینگونه موارد بازاریابان چه استراتژی را پیگیری می کنند و چه گونه؟ (0.75 نمره 3 دقیقه)

نظرات 13 + ارسال نظر
افسانه حدادیان شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:18 ب.ظ

این تقاضا در مورد محصولات با دوام مطرح میشود.زمان طولانی استفاده از محصولات و دفعات خرید کم ان حساسیت تصمیم گیری رابیشتر میسازد.
باید تقاضا را با ثبات کرد . باید مصرف این محصولات رابی دوام کرد یعنی که مصرف کننده محصول بی دوام خود را کنار گذاشته و محصول با دوام دیگری را بگیرد.

قره خانی شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:26 ب.ظ

تقاضای بی ثبات شامل محصولات با دوام است . فروشنده سعی می کند با کوتاه کردن زمان مصرف در تقاضای این محصولات ثبات بوجود آورد. کوتاه کردن زمان مصرف همیشه برابر با کم کیفیت کردن محصول نیست بلکه عواملی از جمله تولید محصولات با آپشن ها و کارکردهای جدید و ... عواملی هستند که می توانند با عث ایجاد تقاضای بیشتر و زود به زود تر برای این محصولات شوند

علیرضا شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:32 ب.ظ


کالاهایی مثل لوازم برقی منزل که مصرفی نبوده و دوام بیتشتری دارند دارای الگوی تقاضای بی ثبات می باشند. وظیفه بازار یاب بی دوام کردن این نوع محصولات و کالاهاست . البته نباید فراموش کنیم که منظور از بی دوام کردن کم کردن مطلق کیفیت محصول نیست . بلکه بازار یاب به انجام کارهایی از جمله سیاستهایی جهت تقاضای این نوع کالا در سیکلهای زمانی کوتاه تر مجاب می باشد. یعنی اینکه می تواند به عنوان مثال یک ال سی دی تولید کرده و تمام امکانات را روی آن نگذارد مثلا فلان مدل فقط فیلم پخش کند. آن مدل دیگر موسیقی و به همین ترتیب . فکر کنم منظورم رو فهمیدید دیگه ....
به این ترتیب می شه تقاضای این محصولات را با ثبات تر کرد.

فاطمه امیدی شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:49 ب.ظ

درمورد محصولات وکالاهای بادوام است زمان استفاده طولانی وتعداد دفعات خرید کم است وباعث میشود حساسیت تصمیم گیری صحیح براساس پیش بینی تقاضا رابیشترکند به طورمثال درکشورهای پیشرفته تولید کنندگان خودرو هرسال باتولید مدلهای جدید خودرو وطرح جایگزینی آنها بامدلهای قدیمی تر نوعی ثبات در تقاضا بوجود آورده اندمتاسفانه در ایران مصرف کننده به غلط محصول بادوام رابه عنوان یک دارایی در ذهن خود تداعی می کند که فروشنده به کمک روابط عمومی مناسب وتسهیلات خرید بااین مشکل مقابله می کند

زهرا مختاری شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ب.ظ

تقاضای بی ثبات:این تقاضا در مورد محصولات با دوام است که زمان استفاده از محصولات و دفعات خرید ان کم است.مانند خرید اتومبیل یا مبلمان.در اینگونه موارد باید تقاضا را با ثبات کرد.البته این به معنی کاهش کیفیت و یازمان استفاده از ان نیست بلکه باید مصرف این نوع محصولات را بی دوام کرد یعنی کاری کرد که مصرف کننده محصول با دوام خود را کنار گذاشته و محصول با دوام دیگری را بگیرد مانند تولید مدل های جدید خودرو و طرح جایگزینی انها با مدلهای قدیمی تر که توعی ثبات در تقاضا به وجود می اورد.

MyTheme شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 ب.ظ http://www.mytheme.ir

سلام دوست عزیز
وب سایت MyTheme.ir (قالب من) گرافیک منحصر بفرد و بسیار جذابی برای قالب های رایگان وبلاگ در همه موضوعات و زمینه ها ارائه داده. اگه می خوای وبلاگت جذابیت زیادی واسه بازدید کنندگان داشته باشه پیشنهاد می کنم حتما یه سر بزن قالب ها رو ببین و انتخاب کن. موفق باشی

علی خسروی شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ

تقاضای بی ثبات (در مورد محصولات با دوام، دفعات خرید کم،حساسیت درتصمیم گیری)
به طور مثال تولید کنندگان کامپیوترها هرساله با تولید قطعات جدیدطرح جایگزینی قطعات قدیمی را به طوری که استفاده کننده محصول مجبور به خرید شود در صورت استفاده نکردن از این قطعات دچار مشکل در استفاده از نرم افزارها میشود

مرضیه منوچهری شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ب.ظ

محصولات بادوام دارای تقاضای بی ثبات هستند زمان استفاده ازاین محصولات طولانی وتعداد دفعات خرید آنها کم میباشد.در مورد این محصولات باید تقاضا را باثبات کرد.این به آن معنا نیست که کیفیت محصولات راپایین بیاوریم و دوام آنهارا کم کنیم بلکه بایدمصرف این محصولات را بی دوام کنیم یعنی کاری کنیم که مصرف کننده کالای با دوام خود را کنار بگذارد وکالای با دوام دیگری مصرف کند.به عنوان مثال شرکتهای تولید کننده خودروهای |یشرفته این کار را انجام داده اند وباتولید خودروهای مدل بالاتر تقاضا برای این خودروهارابا ثبات کرده اند.

فائزه شعبان یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

تقاضای بی ثبات مربوط به کالاهای بادوام میباشد.این کالاهابه مدت طولانی استفاده میشودوبه دفعات کم خرید میشود.بایدتقاضای این کالاها را با ثبات کرد.منظور این نیست که کیفیت ودوام
انها راپایین بیاوریم بلکه بایدمصرف
انها را بی دوام کنیم یعنی خریدار کالای بادوام را کنار بگذاردوکالای دیگری مصرف کند.به عنوان مثال سخت افزارهای کامپیوتری که همواره در حال پیشرفت است و مصرف کننده هارا وادار به ارتقای سیستم های خود میکند.

سامان یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:34 ق.ظ

محصولاتی با دوامی بالاتر که دفعات خرید ان کمتر است و حساسیت برای خرید بیشتر می باشد مانند لوزم صوتی و تصویری و اتومبیل.
{ باید کاری کرد که مصرف کننده بعد از مدتی محصول با دوام خود را کنار گذاشته و محصول با دوام دیگری را بگیرد} یا
به عقیده من می بایست بقدری میزان جذابیت در مدل های بعدی از کالایی خاص زیاد باشد:که مصرف کننده تشویق به خرید مدل جدید تر شود بطوری که این جذابیت اضافه شده لطمه ای به کیفیت کالای پشین وارد نکند و فقط باعث شود که مصرف کنند آن را مطابق با نیاز روز خود نبیند.
در این مورد به روز بودن و استفاده از جدید ترین تکنولوژی های روز راه کاریست کارآمد.
زیرا همیشه اولین ها و جدید ترین ها اغوا کننده بوده و هستند.
سامان گلابتونی

شهریار یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:11 ق.ظ

غربی ها میگویند سه دسته محصول داریم
محصولات رده A- B- C
رده محصولات دارای طول مصرف (عمر) بالا مانند اجاق گاز - فرش دست باف - خانه - و از این دست
رده محصولاتی دارای طول مصرف (عمر) متوسط مانند رایانه - مبل - برخی لوازم برقی و از این جور چیزا
رده محصولاتی دارای طول مصرف(عمر) کوتاه مانند آدامس سقز - کیک - نوشابه و ..
و همونطور که نا شخص هست بر اساس اون شیش تا عامل تعیین کننده نوع حرکت بازار هر زمان ممکنه یکی از این رده محصولات لنگ در هوا یا همون بی ثبات بشه که براساس اون تغییرات ما میایم شایدم نیایم یک استراتژی متفاوت رو بیان میکنیم از اون هفت استراتژی بنیادی حرکت در بازار - خدا کمک کنه که قبول کنم

سیدحسن حسینی یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:06 ب.ظ


تقاضای بی ثبات:این تقاضا در مورد محصولات با دوام است که زمان استفاده از محصولات و دفعات خرید ان کم است.مانند خرید اتومبیل یا مبلمان.در اینگونه موارد باید تقاضا را با ثبات کرد.البته این به معنی کاهش کیفیت و یازمان استفاده از ان نیست بلکه باید مصرف این نوع محصولات را بی دوام کرد یعنی کاری کرد که مصرف کننده محصول با دوام خود را کنار گذاشته و محصول با دوام دیگری را بگیرد مانند تولید مدل های جدید خودرو و طرح جایگزینی انها با مدلهای قدیمی تر که توعی ثبات در تقاضا به وجود می اورد.
سیدحسن حسینی

محمدرضاقائمی یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:22 ب.ظ

تقاضای بی ثبات تقاضائی است که درمورد محصولات بادوام مطرح می شود.

از این محصولات برای مدت زمان طولانی استفاده می شود به همین علت دفعات خرید آن پایین می آید.حساسیت تصمیم گیری صحیح بز اساس پیش بینی تقاضارا بیشتر میسازد.در مورد این از محصولات باید تقاضا راباثبات کرد.واین به معنا ی کاهش کیفیت محصول وزمان استفاده از ان نیست بلکه باید مصرف این محصو لات را بی دوام کردیعنی کاری کرد که مصرف کننده بعداز مدتی محصول با دوام خود را کنار گذاشته ومحصول با دوام دیگری را بگیرد .



مثال:در صنعت لوازم خانگی می توان به یخچال اشاره کردکه به جهت این که مشتریان از کالای بادوام خود زیاد استفاده نکنند تولید کنندگان همیشه به فکر تغییر در این لوازم خانگی بوده ودستگاه جدید تری با امکا نات بهتر به بازار عرضه نمایند تامصرف کنندگان محصو لات با دوام خود را کنارگذاشته و کالای جدید با امکانات بیشتر را خریداری نمایندکه این همان تبدیل تقاضای بی ثبات توسط بازار یابان به تقاضای با ثبات می باشد.





برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد