وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

تو صیه هایی برای رشد خلاقیت

مکان ها و زمان ها را که معمولاً ایده های جدیدی به ذهنتان می رسد،شناسایی کرده و سعی کنید روزی یکبار در آن موقعیت قرار بگیرد.

هنگامی که با مشکلی روبرو می شوید بعد از نیم ساعت سعی کنید جای خود را عوض نموده و از هوای تازه استنشاق نمایید. به طور کلی حال و هوای خود را عوض کنید و دوباره به موضوع فکر کنید.
مرتب با خود فکر کنید اگر مشکل یا مسئله ام حل شود چه خواهد شد. همین تصور به شما نیرویی برای حل مسئله و دیدن آن زوایای مختلف می دهد.
به آهنگ های الهام بخش بیشتر گوش دهید.


از مکان های رویایی مثل موزه ها وم آثار باستانی و...بیشتر دیدن کنید.
با افراد خلاق بیشتر معاشرت کنید.

به جاهایی که تا به حال نرفته اید بیشتر مسافرت کنید.
به طبیعت بیشتر بروید. مخصوصاً جاهایی که تا به حال نرفته اید.. خلاقیت نمی تواند تحت شرایط فشار ایجاد شود.اگر عجله،تشویق یا مشغولیت و نگرانی زیادی دارید آن ها را برطرف نمایید. اشیایی را که روی میز یا جلوی چشمتان قرار می دهید،متنوع باشد. همچنین سعی کنید از چیز هایی انتخاب کنید که خلاقیت را بیشتر تحریک می کنند. مثل اشیاء عجیب و غریب،عتیقه و یا حتی قراضه های بی ارزش. سعی کنید گاهی مخالف عادت های خود رفتار کنید. به عنوان نمونه اگر عادت به سیگار یا آدامس دارید حداقل گاهی آن را کنار بگذارید و یا اگر همیشه با اتومبیل شخصی به محل کار یا مسافرت می روید گاهی با وسایل عمومی بروید و یا اگر همیشه از کانال رادیو یا تلوزیون خاصی استفاده می کنید گاهی از کانال های دیگر نیز استفاده کنید و همچنین اگر عادت کرده اید که همیشه به رستوران مشخصی رفته و در محل معینی بنشینید گاهی بر خلاف آن عمل کنید.
دکوراسیون منزل یا محل کار خود را مرتب تغییر دهید. همیشه از نمایشگاه اختراعات و اکتشافات دیدن کنید. از افراد غریبه یا بی خبر از موضوع،حتی بچه ها در حل مسئله تان استفاده کنید. برای حل مشکل مورد نظرتان یک زمان ضرب العجل معین کنید.
سعی کنید خودتان را جای موضوع یا مشکل و از دریچه دید آن به مسائل نگاه کنید.
معما زیاد حل کنید. نکته قابل توجه در رابطه با نکات گفته شد این است که برای داشتن ذهنی خلاق وتوانایی ایده پروری می بایست علاوه بر رعایت نکات بالا،ذهن را در شرائط آرام یا اصطلاحا ریلکس قرار داد.زیرا در این شرائط است که دو نیم کره چپ و راست مغز با هم ارتباط پیدا میکنند و فضای فکری را برای خلاقیت آماده می سازند.

پس به یاد داشته باشید اگر شما ذاتا هم فرد خلاقی باشید در شرائط ذهنی نامناسب و مشوش نمی توانید خلاقیت خود را بروز دهید.

برای کمک در این زمینه میتونم کتاب طریقطت آلفا رو معرفی کنم خیلی بدرد بخوره واقعا راه رسیدن به آرامش رو علمی بهتون یاد میده.

نظرات 3 + ارسال نظر
پانته ا حقی پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ق.ظ

مرسی اقای گلابتونی از مطالب خوبتون من که استفاده کردم این کتاب هم که گفتین رو حتمامیگیرم بازم ممنون

یک دونده جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:34 ق.ظ

مستر سامان
های
طرقت آلفا کتاب جالبی باید باشه, اگه همشو خوندی بیا یک چند جلسه مدیتیشن گروهی برگزار کند اما قول بده که مارو خیلی تویه فضا به ارتفاع نبری.

ریحانه صباغ طبسی جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:27 ق.ظ

بابت متن خوبتون تبریک می گم هم به شما هم به خودم چون به این نتیجه رسیدم ادم خلاقی هستم.در ضمن برای ارامش به مثبت نگری هم نیاز هست من سخن رانی های دکتر ازمندیان را پیشنهاد می کنم.
متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد