وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

وبلاگ گروهی مهارت های فروش دانشجویان انجمن مدیریت

فروش خرید فروش خرید فروش خرید فروش خرید بازرگانی بازرگانی دانشجویی

حکایتهای دلنشین۲

دلنشین با اینکه همواره در جهت خدمت به مردم قدم برمی­داشت همیشه با خیانتها و توطئه­ها روبرو می­شد و همیشه در هر عرصه­ای که وارد می­شد توسط عواملی در همان عرصه مورد خیانت قرار می­گرفت. یکروز شخصی از او پرسید:

ادامه مطلب ...

حکایتهای دلنشین

دلنشین در میان جمعی از همکاران و آشنایان خود نشسته بود. هر کس از سفرهای خارجی خود می­گفت. یکی از اروپا تعریف می­کرد و دیگری از آمریکا، یکی دیگر ازچند کشور آسیایی تعریف می­کرد. تعریفات آنها بجایی رسید که ارزش سفرهای خود را به رخ هم می­کشیدند و هر کس سفر خارجی خودش را با ارزش­تر قلمداد می­کرد. در این میان «دلنشین» با غروری خاص به همه گفت:

ادامه مطلب ...

چگونه مهارت های لازم برای صحبت در جمع را کسب کنیم؟

در زندگی همه ما مواقعی وجود دارد که باید در حضور چند نفر راجع به مسئله ای صحبت کنیم. ممکن است این صحبت در جلسه یا کنفرانسی باشد که رسمیت داشته باشد و ممکن هم هست که در یک جمع خانوادگی یا در محیط کار بخواهیم برای دوستان یا همکارانمان صحبت کنیم. اگر مهارت های لازم را در این زمینه داشته باشیم ، قطعاً روند کار با موفقیت بیشتری انجام می شود و به نتایج بهتری می رسیم.یکی از مباحث مهمی که اکثر صاحب نظران درباره آن اتفاق نظر دارند، مقدمه ای است که ما برای گفتار خود انتخاب می کنیم. برخی می گویند اصل مطلب مهم است و مقدمه تأثیر چندانی در روابط ندارد، در صورتی که اگر مقدمه جالب و دلنشین نباشد، دنبال کردن بقیه صحبت از جانب شنوندگان چندان قطعی نیست.پس سعی کنید صحبت خود را همیشه با یک مقدمه آغاز کنید و سپس به اصل بحث بپردازید. و اما مقدمه ؛

ادامه مطلب ...

مقاله :تحقیقات بازاریابی،مکان یابی بازار مدیریت روابط مشتری

مقاله :تحقیقات بازاریابی،مکان یابی بازار مدیریت روابط مشتری

خدمات در زنجیره سازمانهای چند ملیتی نقشی محوری و ارزشمند بازی می­کند.

کاملاً واضح است که در هزاره جدید حرکت از بخش کاملاً شغلهای تولیدی به طرف شغلهای خدمات خواهد بود.

درنتیجه این تفکر نیاز برای یک سوءگیری موثر در بازار پدیدار می گردد.

ادامه مطلب ...

محیط بازاریابی-The Marketing Environment

محیط بازاریابی-The Marketing Environment

1.1.    Marketing and Marketsبازاریابی و بازارها-

بازاریابی فرایند برنامه ریزی وعملی کردن توسعه،قیمت گذاری ، ترفیع و توزیع محصولات و خدمات در جهت دستیابی به اهداف سازمان است.

بازاریابی،جریان محصولات در یک اقتصاد از تولید کننده به مصرف کننده با پیش بینی و ارضای خواسته ها و نیازهای بازار در فرایند تبادل را هدایت می کند.

بازار از تمام افراد یا سازمانها یی که محتاج و یا خواستار یک محصول هستند و برای خرید آن توانایی و علاقه کافی را دارا هستند تشکیل شده است.محصولات می توانند شامل کالا ها،خدمات،ایده ها،مکان ها و یا اشخاص باشند.

ادامه مطلب ...

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش

منبع : روزنامه همشهری

متن حکایت

فروشنده ای در حال ورشکستگی بود. مغازه گز و سوهان‌فروشی در کنار جاده بین‌شهری داشت. شب عید پارچه بزرگی به در مغازه زد. نوشته بود گز و سوهان با 4 ماه خدمات پس از فروش. مشتریان زیادی برای پرسش در مورد خدمات پس از فروش گز و سوهان به این مغازه مراجعه کردند و او با فروش بالا از ورشکستگی نجات یافت. 

منبع : روزنامه همشهری

۵ توصیه ثروتمندترین مرد جهان برای موفقیت در کسب و کار

پنج توصیه‌ ثروتمندترین مرد جهان برای موفقیت در کسب و کار


بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان است که 11 سال متوالی برنده این عنوان بوده و دارایی او در حدود 51 میلیارد دلار تخمین زده می شود. گیتس در سن 43 سالگی ثروتمندترین مرد جهان بود. او از سن 20 سالگی تاکنون رئیس شرکت مایکروسافت بوده است که ارزش آن چیزی در حدود 50 بیلیون دلار است. گیتس با دگرگونى مایکروسافت و تبدیل آن به یک بازیگر مهم در صنعت کامپیوتر و استفاده از جایگاه برتر جدید براى ایجاد بسترى جهت رشد خیلى زیاد در برنامه‌هاى کاربردى فکر خود را به منصه ظهور گذاشت. گیتس از همان ابتدا و خیلى زود دریافت که اگر بخواهد فکرش را به نتیجه برساند، لازم و ضرورى است که یک استاندارد صنعتى ایجاد شود. او همچنین مى‌دانست که اگر هرکسى زودتر و قبل از همه‌ به آنجا برسد فرصت و شانس مهم‌ترى براى داشتن قدرت در صنعت کامپیوتر خواهد داشت.

ادامه مطلب ...

۱۰ اشتباه فاحش در بازاریابی

در شرایط تجاری کنونی ، بازاریابی امری کاملا ضروری می باشد . هرچند در صورتیکه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای مثمر ثمر بودن میتواند زیانبار باشد.با با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول ، از دام های بزرگ بازاریابی دوری گزینید .

ادامه مطلب ...

سخن مشتری گوهر است!!!!!!!!!!!

باید بدانیم مشتریان ما به زبانهای مختلفی سخن می گویند، ایشان از ادبیات متفاوتی برای گفتن بهره می گیرند. اگر حرف مشتری را خوب گوش کنیم، می توانیم با توجه به لحن گفتار ایشان درک فراتری از آنچه می خواهند به گوش ما برسانند، داشته باشیم.  

 

ادامه مطلب ...

داستان اموزنده

مردی در کنار جاده، دکه ای درست کرد و در آن ساندویچ می فروخت.
چون گوشش سنگین بود، رادیو نداشت، چشمش هم ضعیف بود، بنابراین روزنامه هم نمی خواند.
او تابلویی بالای سر خود گذاشته بود و محاسن ساندویچ های خود را شرح داده بود.

ادامه مطلب ...