-
10 افسانه اشتباه در مورد بازاریابی توسط موتورهای جستجو
پنجشنبه 16 دیماه سال 1389 14:24
تصورات اشتباه زیادی در مورد بازاریابی توسط موتورهای جستجو (Search-Engine-Marketing , SEM) وجود دارند و بسیاری از آنها به افسانه تبدیل شده اند. در زیر 10 مورد از این افسانه ها آورده شده اند که اگر بازاریابها به آنها توجه نکنند، به گمراهی کشیده خواهند شد. بهینه سازی در منزل ارزان تر است تحقیقات نشان می دهد کمتر از 1% از...
-
فنون برخورد مناسب با مشتری در کسب و کار های کوچک
پنجشنبه 16 دیماه سال 1389 14:15
این مقاله به نگرش و فنون برخورد با مشتری می پردازد و نکات سودمندی برای کسب و کارهای کوچک ارایه می کند. ● مقدمه کسب و کارهای کوچک معمولاً با مشکلات زیادی روبه رو می شوند. برای مثال، شخصی که کار دو، سه یا چهار نفر را به تنهایی انجام می دهد، مسلم است که در کارش با مشکلات زیادی روبه رو می شود چرا که همزمان باید مشتریان را...
-
رقابت با خود برای فروش بیشتر
پنجشنبه 16 دیماه سال 1389 13:57
اتفاقی که اغلب تکرار میشود... شرکتی، محصول جدیدی را توسعه میدهد و آن را به بازار عرضه میکند بعد از مدتی طرفداران زیادی هم پیدا خواهد کرد در نتیجه سفارشات بیشتر و بیشتر میشوند و همه اعضای شرکت هم از این نتایج راضی خواهند بود، ناگهان فروش محصولاتشان شدیدا افت میکند! به نظر شما چرا این اتفاق میافتد؟ دلیلی ندارد...
-
داستان آموزنده و جالب ” کودک قهرمان ” (حتما بخوانید)
چهارشنبه 15 دیماه سال 1389 22:50
کودکی ده ساله که دست چپش به دلیل یک حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یک استاد سپرده شد… پدر کودک اصرار داشت استاد از فرزندش یک قهرمان جودو بسازد! استاد پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعد می تواند فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاهها ببیند. در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی...
-
طبقه بندی مشتریان
چهارشنبه 15 دیماه سال 1389 21:00
طبقه بندی مشتریان از نظر مالکیت طبقه بندی مشتریان از نظر مالکیت 1- اشخاص حقیقی 2- اشخاص حقوقی اشخاص حقیقی مشتریانی هستند که خود مالک واحد صنفی هستند، سرقفلی متعلق به آنهاست ویاواحد صنفی در اجاره آنهاست .کلیه حقوق واحد صنفی متعلق به یک یا دونفر است که شریکند وهرکدام به طور مستقل در قبال کلیه حقوق واحد صنفی خود ضامن...
-
مدیردولتیکیست؟ ودرکجاتربیت میشود؟
چهارشنبه 15 دیماه سال 1389 20:58
در این مقاله ابتدا درباره مبانی علمی و قانونی مدیریت که یک رشته علمی است بحث و براین موضوع تأکید میشود که تحصیل در رشته مدیریت به معنای کسب قابلیت اداره سازمانها نیست و اصولاً رشته های علمی از جمله مدیریت برای تربیت مدیر تدوین نشده است. متقابلاً جایگاه مدیر در سازمان از نظر علم و قانون نیز بررسی میشود و بر ضرورت...
-
خاطره تلخ!!!!!!
چهارشنبه 15 دیماه سال 1389 17:46
یک روز من رفته بودم که برای خودم بلوز بخرم >بعد از چند دقیقه که مدلهای مختلف رو نگاه کردم ویترین مغازه رو هم دیدم و اتفاقا یک بلوز خیلی خوش رنگی رو دیدم و از فروشنده محترم خواستم که اگر سایزم رو داره برام بیاره >فروشنده گفت که از اون بلوز فقط همون رو دارند که در ویترین گذاشتند و گفت که اگر حتما می خواین بخرین که...
-
(چهار کلید درآمدزایی) راهکارهای مناسب برای کسب و کار خانوادگی
چهارشنبه 15 دیماه سال 1389 12:55
کسب وکارهای خانوادگی نقش مهمی را در اقتصاد کشورها ایفا می کند. بخش قابل توجهی از کسب وکارهای موجود بر پایه مدیریت یا مالکیت خانوادگی استوار است، به طوری که حدود نیمی از تولید ناخالص ملی از طریق این کسب وکارها تامین می شود.اما تصور و باور اکثر ما از کسب وکار خانوادگی چیست؟ بسیاری از کسب وکارهای خانوادگی، بخش عمده ای از...
-
اهمیت تبلیغات در اینترنت
چهارشنبه 15 دیماه سال 1389 10:52
مراجعین وب هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آنها مربوط نشود، توجهی نمی کنند. برای موفقیت، آگهی ها باید با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد. دلایل مختلفی برای عدم موفقیت تبلیغات روی وب وجود دارد. اما این موضوع زمانی قابل توجه است که آگهی به موضوع مورد علاقه کاربر مربتط باشد و باز هم شکست بخورد. چرا این...
-
تجربه های خرید و فروش موفق
چهارشنبه 15 دیماه سال 1389 00:20
سلام دوستان عزیز. خوشحالم که تعداد بازدید کنندگان این وبلاگ هم یواش یواش رو به افزایش است و امیدوارم که این سیر صعودی همچنان ادامه داشته باشد. آقای مجذوبی از چند لحظه قبل به جمع مدیران وبلاگ پیوستند و اگر دوستان دیگری هم هستند که علاقمند به عضویت هستند میتوانند به ایشان ایمیل بزنند. خانم حقی هم اگر فرصت و زمان کافی...
-
ده فرمان بازاریابی اینترنتی در هزاره سوم
سهشنبه 14 دیماه سال 1389 14:40
عصر بازاریابی در حال تغییر است. محصولات، خدمات، فروشندگان، فروشگاه ها، مدیران، شرکت ها همگی در دنیای اینترنت حضور خود را جدی تر دنبال می کنند و اکنون در جست وجوی جای مطمئنی در موتورهای جست وجو هستند. اگر چه در گذشته تبلیغات و روابط عمومی نقش بسیار مهمی در ارتقای برند شرکت ها داشت اما در دهه اخیر این موتورهای جست وجوگر...
-
کلید فروش موفق
سهشنبه 14 دیماه سال 1389 14:08
کلید فروش موفق از سوی برایان تریسی مشاور برجسته مدیریت عنوان شد: در این مطلب، توجه شما را به بخش دوم اظهارات برایان تریسی مشاور برجسته مدیریت و اقتصاد و خودارتقایی در روز دوم و سوم سمینار سه روزه «مدیریت نوین در قرن 21» که برای علاقهمندان ایراد شد جلب میکنیم که امیدواریم موردتوجه و استفاده قرار گیرد. روز دوم: رقابت...
-
نکته ای مهم !!!
دوشنبه 13 دیماه سال 1389 19:57
مدیریت ممکن است در برج های مؤسسات مدیریت تدریس شود اما روی کفهای خاکی مغازهها و کارخانجات آموخته میشود. ر.س شوکلا
-
تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی الکترونیکی
یکشنبه 12 دیماه سال 1389 12:19
در این مستند سعی بر آن است تا تاثیر شبکه های اجتماعی بر مباحث تجارت الکترونیک به خصوص بازاریابی الکترونیکی( (E- marketing مورد بررسی قرار گیرد.به همین منظور در ابتدا و در مقدمه شرح مختصری از شبکه های اجتماعی و وضعیت آنها بیان شده است . پس از آن استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان گرایشی جدید در بازاریابی الکترونیکی...
-
هفت سین صنعتی در ایران
یکشنبه 12 دیماه سال 1389 12:15
هفت سین صنعتی ، یا آنچه در ژاپن به سیستم 5s و در کشورهای پیشرفته صنعتی غرب به HOUSE KEEPING معروف شده ، مجموعه ای از معیارهایی است که رعایت و اجرای آن موجب به وجود آمدن کیفیت محیط کار در کارخانه می شود. برای نظام هفت سین صنعتی مزایایی قایلند که عمده آنها به شرح زیر است : ... هفت سین صنعتی در ایران هفت سین صنعتی ، یا...
-
جای خالی شرکت های ایرانی در بازارجهانی
یکشنبه 12 دیماه سال 1389 12:12
اکنون که چندین سال از ورود به سده 21 را پشت سر می گذاریم،تحولات جهانی، تکثر فزاینده تکنولوژی، جهانیسازی، رقابت فزاینده بر سر منابع و بازار، رسواییهای تجاری، تنوع در بازار نیروی کار، فاصله فراوان و گسترده بین مناطق توسعه یافته و در حال توسعه، ذهن ما را با این پرسش روبهرو میسازد که جامعه جهانی و تجاری جدید، با جامعه...
-
حکایتهای دلنشین۲
یکشنبه 12 دیماه سال 1389 12:09
دلنشین با اینکه همواره در جهت خدمت به مردم قدم برمیداشت همیشه با خیانتها و توطئهها روبرو میشد و همیشه در هر عرصهای که وارد میشد توسط عواملی در همان عرصه مورد خیانت قرار میگرفت. یکروز شخصی از او پرسید: حکایت دهم دلنشین با اینکه همواره در جهت خدمت به مردم قدم برمیداشت همیشه با خیانتها و توطئهها روبرو میشد و...
-
حکایتهای دلنشین
یکشنبه 12 دیماه سال 1389 12:07
دلنشین در میان جمعی از همکاران و آشنایان خود نشسته بود. هر کس از سفرهای خارجی خود میگفت. یکی از اروپا تعریف میکرد و دیگری از آمریکا، یکی دیگر ازچند کشور آسیایی تعریف میکرد. تعریفات آنها بجایی رسید که ارزش سفرهای خود را به رخ هم میکشیدند و هر کس سفر خارجی خودش را با ارزشتر قلمداد میکرد. در این میان «دلنشین» با...
-
چگونه مهارت های لازم برای صحبت در جمع را کسب کنیم؟
یکشنبه 12 دیماه سال 1389 12:02
در زندگی همه ما مواقعی وجود دارد که باید در حضور چند نفر راجع به مسئله ای صحبت کنیم. ممکن است این صحبت در جلسه یا کنفرانسی باشد که رسمیت داشته باشد و ممکن هم هست که در یک جمع خانوادگی یا در محیط کار بخواهیم برای دوستان یا همکارانمان صحبت کنیم. اگر مهارت های لازم را در این زمینه داشته باشیم ، قطعاً روند کار با موفقیت...
-
مقاله :تحقیقات بازاریابی،مکان یابی بازار مدیریت روابط مشتری
شنبه 11 دیماه سال 1389 23:15
مقاله :تحقیقات بازاریابی،مکان یابی بازار مدیریت روابط مشتری خدمات در زنجیره سازمانهای چند ملیتی نقشی محوری و ارزشمند بازی میکند. کاملاً واضح است که در هزاره جدید حرکت از بخش کاملاً شغلهای تولیدی به طرف شغلهای خدمات خواهد بود . درنتیجه این تفکر نیاز برای یک سوءگیری موثر در بازار پدیدار می گردد. مقاله :تحقیقات...
-
محیط بازاریابی-The Marketing Environment
شنبه 11 دیماه سال 1389 23:13
محیط بازاریابی- The Marketing Environment 1.1. Marketing and Markets بازاریابی و بازارها- بازاریابی فرایند برنامه ریزی وعملی کردن توسعه،قیمت گذاری ، ترفیع و توزیع محصولات و خدمات در جهت دستیابی به اهداف سازمان است. بازاریابی،جریان محصولات در یک اقتصاد از تولید کننده به مصرف کننده با پیش بینی و ارضای خواسته ها و...
-
خدمات پس از فروش
شنبه 11 دیماه سال 1389 14:52
خدمات پس از فروش منبع : روزنامه همشهری متن حکایت فروشنده ای در حال ورشکستگی بود. مغازه گز و سوهانفروشی در کنار جاده بینشهری داشت. شب عید پارچه بزرگی به در مغازه زد. نوشته بود گز و سوهان با 4 ماه خدمات پس از فروش. مشتریان زیادی برای پرسش در مورد خدمات پس از فروش گز و سوهان به این مغازه مراجعه کردند و او با فروش بالا...
-
۵ توصیه ثروتمندترین مرد جهان برای موفقیت در کسب و کار
شنبه 11 دیماه سال 1389 14:40
پنج توصیه ثروتمندترین مرد جهان برای موفقیت در کسب و کار بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان است که 11 سال متوالی برنده این عنوان بوده و دارایی او در حدود 51 میلیارد دلار تخمین زده می شود. گیتس در سن 43 سالگی ثروتمندترین مرد جهان بود. او از سن 20 سالگی تاکنون رئیس شرکت مایکروسافت بوده است که ارزش آن چیزی در حدود 50 بیلیون...
-
۱۰ اشتباه فاحش در بازاریابی
پنجشنبه 9 دیماه سال 1389 10:39
در شرایط تجاری کنونی ، بازاریابی امری کاملا ضروری می باشد . هرچند در صورتیکه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای مثمر ثمر بودن میتواند زیانبار باشد.با با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول ، از دام های بزرگ بازاریابی دوری گزینید . 1) نه هدفی ، نه توقع و انتظاری بسیاری از شرکت ها در واقع نمی دانند که از...
-
سخن مشتری گوهر است!!!!!!!!!!!
پنجشنبه 9 دیماه سال 1389 10:17
باید بدانیم مشتریان ما به زبانهای مختلفی سخن می گویند، ایشان از ادبیات متفاوتی برای گفتن بهره می گیرند. اگر حرف مشتری را خوب گوش کنیم، می توانیم با توجه به لحن گفتار ایشان درک فراتری از آنچه می خواهند به گوش ما برسانند، داشته باشیم. بخش پونتیاک شرکت خودروسازی جنرال موتورز شکایتی را از یک مشتری با این مضمون دریافت...
-
داستان اموزنده
پنجشنبه 9 دیماه سال 1389 09:50
مردی در کنار جاده، دکه ای درست کرد و در آن ساندویچ می فروخت. چون گوشش سنگین بود، رادیو نداشت، چشمش هم ضعیف بود، بنابراین روزنامه هم نمی خواند. او تابلویی بالای سر خود گذاشته بود و محاسن ساندویچ های خود را شرح داده بود. خودش هم کنار دکه اش می ایستاد و مردم را به خریدن ساندویچ تشویق می کرد و مردم هم می خریدند. کارش بالا...
-
توجه !!!!!!!
پنجشنبه 9 دیماه سال 1389 09:26
همیشه قیمتی ترین چیزها آنهایی نیستند که در دوردست ها دنبالشان میگردیم گاهی همه هستی در کنار ماست ، کم سویی چشمهاست که ما را به بیراهه می اندازد . . .
-
سخنی ا موزنده از یک نویسنده
چهارشنبه 8 دیماه سال 1389 14:20
برنارد شاو می گوید:((ارزو دارم که تا اخرین رمق وجود من ثمربخش باشد و هنگامی بمیرم که دیگر از من هیچ خدمتی ساخته نباشد.))او هم چنین می گوید:((یکی از عجایب زندگی این است که مرگ درست وقتی ما را در می یابد که اماده شده ایم تا از یک زندگی شیرین برخوردار شویم.))
-
۱۰ نکته در مورد بازاریابی خودتان و تجارتتان
چهارشنبه 8 دیماه سال 1389 13:55
10 نکته در مورد بازاریابی خودتان و تجارتتان اگر شما مانند اکثر پیمانکاران و مدیران اجرایی شرکتهای تجاری کوچک هستید، شببیداریهای بسیاری کشیدهاید و به این نکته فکر کردهاید که چگونه تعداد مشتریان و میزان فروش را افزایش دهید. بنابراین، بازاریابی کار تجاری به امری خطیر در موفقیت کلی شما تبدیل میشود. حتی اگر تاکنون...
-
اخلاق بازاریابی
چهارشنبه 8 دیماه سال 1389 13:45
اخلاق بازاریابی چالشی ترین حوزه مورد بحث در اخلاق حرفه ای ، اخلاق بازاریابی است ، بازاریابی متهم به این است که مسلتزم دروغ ، تقلب ، بی عدالتی ، تجاوز به حریم خصوصی افراد ، استثمار کودکان ، اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه و بی توجهی به رفاه اجتماعی است . اما ازطرف دیگر بازاریابی برای کمک به اقتصاد تمام کشورهایی که به سطحی...